تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۸۵۱۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طبق وعده رئیس سازمان بورس:

فردا اولین مرحله سود سهام عدالت ۶۰۰ هزار و ۱.۱ میلیونی واریز می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس وعده داد: مرحله اول سود ۶۰۰ هزار و ۱.۱ میلیون تومانی سهامداران عدالت از فردا بصورت متمرکز توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی از پرداخت سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از فردا چهارشنبه ۳۰ آذر بصورت متمرکز توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بر اساس سود تقسیمی عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر خبر داد و به سنا گفت: مجموع سود سبد سهام عدالت بالغ بر ۶۴ هزار میلیارد تومان است که در مرحله اول، ۲۶.۲ هزار میلیارد تومان به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

وی افزود: سال جاری با مصوبه شورای عالی بورس، سود شرکت‌ها در دو مرحله پراخت می‌شود که مرحله اول فردا و مرحله دوم تا قبل از پایان سال پرداخت خواهد شد. سهامداران برای دریافت سود، حتما باید اطلاعات را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون ۴۳.۷ میلیون نفر اطلاعات را تکمیل کرده و ۱.۵ میلیون نفر اطلاعات را تکمیل نکردند که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

این مقام مسوول ادامه داد: مبلغ سود پرداختی در مرحله اول با توجه به میزان سهام عدالت هر فرد، متفاوت خواهد بود. برای سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۶۰۰ هزار تومان، برای سبد سهام یک میلیون تومانی بالغ بر یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان و برای سایر طبقات سهام عدالت هم به تناسب واریز خواهد شد. این مبلغ به صورت علی الحساب است و باقیمانده سود با تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا قبل از پایان سال بصورت کامل پرداخت خواهد شد.

به گفته عشقی، برخی شرکت‌ها در پرداخت سود همکاری کامل داشتند، اما برخی شرکت‌ها به رغم اعلام برنامه زمانبندی پرداخت سود و مکاتبات مکرر، سود سهامداران عدالت را واریز نکردند که برخود انضباطی لازم با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده