تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۹۵۹۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
برای سال آینده اعلام شد:

برنامه‌های سازمان بورس برای معاملات و بازدهی: پذیرش بزرگان و سامانه بومی

‌می‌متالز - رییس سازمان بورس مهمترین برنامه‌های سال آینده برای بهبود روند معاملات و کسب بازدهی مناسب سرمایه گذاران را اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی درخصوص برنامه‌های سازمان بورس در سال آینده برای بهبود روند معاملات بورس و کسب بازدهی مناسب سرمایه گذاران به ایرنا اعلام کرد: تامین مالی شرکت‌ها مهم‌ترین برنامه سازمان بورس برای سال آینده است و مقرر شده این اقدام از طریق ابزار‌های بدهی و سرمایه‌گذاری انجام شود که در این راستا بحث پذیرش شرکت‌های بزرگ در دستور کار است.


پذیرش شرکت‌های دانش بنیان در بورس


برای تسهیل ورود شرکت‌های دانش بنیان در بورس و تامین مالی آن‌ها قرار است پذیرش شرکت‌های دانش بنیان در بورس در دستور کار باشد که اقداماتی در این زمینه انجام می‌شود. این اقدام در هر چهار حوزه شرکت‌های دانش بنیان از جمله مبتنی بر اقتصاد دیجیتال، خلاق و نوآوری اجرایی خواهد شد که مشارکت این شرکت‌ها در بازار سرمایه با توجه به تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مدنظر خواهیم داشت.


آغاز به کار سامانه بومی معاملات بورس


همچنین مقدمات زیرساخت‌های معاملاتی فراهم شده که سال آینده عملیاتی خواهند شد تا از این طریق سامانه بومی آغاز به کار کند. حاکمیت شرکتی هم توسط ناشران اجرا خواهد شد. توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم جزو برنامه‌های سال آینده است و به منظور سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در این بازار و کاهش ضرر و زیان سهامداران مدنظر قرار گرفت.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده