تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۰۱۹۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان بورس:

بورس تعطیل نمی‌شود/ تکذیب شایعه فروش دستوری سهام و تقویت طرف عرضه

‌می‌متالز - رییس سازمان بورس درباره احتمال تعطیلی بازار به دلیل منفی شدن بیش از ۵ درصدی شاخص و اعمال ماده ۳۲ قانون بازار گفت: بورس تعطیل نمی‌شود.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی که طی دو روز اخیر با ریزش‌های ۹۵ و ۱۲۵ هزار واحدی و بی سابقه شاخص تاکنون هیچ توضیح و عکس العملی نشان نداده در جمع خبرنگاران درباره احتمال تعطیلی بورس به دلیل منفی شدن بیش از ۵ درصدی شاخص کل و اعمال ماده ۳۲ قانون بازار گفت: بازار بسته نمی‌شود.

همچنین اردشیر مردان پور رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس، شایعه تماس با کارگزاری‌های بزرگ و نهاد‌های مالی برای فروش سهم و تقویت طرف عرضه در روز‌های گذشته را تکذیب کرد و گفت: اگر چنین چیزی درست بود، چرا صندوق تثبیت و صندوق توسعه طی دو روز معاملاتی گذشته طرف خرید را تقویت کرده و سهم خریدند.

وی افزود: بورس طبق بازار‌های رقیب هنوز رشد نکرده، اما متاسفانه برخی شایعه سازی می‌کنند و بعد از دوران صعودی هر چند کوتاه و نامطابق با واقعیت‌های اقتصادی با طرح این گمانه زنی‌ها یک اصلاح عادی و استراحت را به وحشت تبدیل می‌کنند. به طوری که کاهش ۵ درصدی شاخص بی سابقه بود.

مردان پور ادامه داد: سازمان بورس و تمامی ارکان درباره حفظ ثبات بازار و حقوق سهامدار خرد وظیفه دارند و از هر اقدامی که باعث گسست اطمینان شود دوری می‌کنند. شایعات درست نیست و توصیه می‌شود سرمایه گذاران با وجود شرایط تورمی سهام را بدون دلیل و هیجانی در ماشین فروش نگذارند. چرا که پشیمان خواهند شد. واقعیت‌های اقتصادی ثابت خواهد کرد فروش سهام در مقطع فعلی اشتباه است و بازار سهام P/E مناسبی دارد. شایعه تعطیلی بازار سهام به دلیل ۵ درصد افت در سه روز آینده به شدت رد می‌شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده