تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۵۰۶۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۷ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۷ هزار واحد کاهش، معادل ۰.۵۶درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۴ روز معاملاتی تعداد ۲۰ میلیارد و ۵۹۶ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۳۳ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۷۰ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۳۱.۷۶، ۲۷.۴۷ و ۲۷.۹۰ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۲۸۷۶ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۲ هزار و ۵۸ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۰.۵۸ و ۳۰.۵۲ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۳ اسفندماه با ۷۱۵۷ واحد کاهش، معادل ۰.۵۶ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزارو ۱۵۳ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۳۸۴۹ واحد افزیش، معادل ۱.۱۷ درصد رشد کرد و رقم ۳۳۴ هزار و ۱۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۹ هزار و ۹۳۲ واحد افت به رقم ۹۷۵ هزار و ۸۶۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۳ واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۱۸ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۰۱ درصد افت همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده