تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۵۱۳۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معامله ۱۵۵۶میلیارد سهم در بورس از ابتدای سال

‌می‌متالز - بیش از ۱۵۵۶میلیارد انواع اوراق بهادار از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته، طی ۲۳۳روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار معامله شده است.

به گزارش می‌متالز، از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته تعداد ۱۵۵۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۱۹۸۸ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال در بیش از ۱۴۹ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۶۲۳ دفعه طی ۲۳۳ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۱۷۵ میلیارد و ۳۷۵ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۹۹۶ هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۲۳۳ روز در مجموع تا پایان هفته گذشته با ۴۰ هزار و ۶۴۲ واحد افزایش، معادل ۳.۱۱ درصد رشد کرده و به رقم یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۴۹ واحد رسیده است. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۹۷ هزار و ۱۱۰ واحد کاهش، معادل ۲۲.۰۸ درصد افت کرده و رقم ۳۴۲ هزار و ۶۹۱ واحد را به نمایش گذاشته است.

شاخص بازار اول هم با ۷۵ هزار و ۶۲۱ واحد افزایش در این مدت به رقم ۱۰۴۴ هزار و ۷۲۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۴ هزار و ۲۴۷ واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۰۱ واحد رسیده‌اند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۷.۸۰ درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۲.۴۷ درصد افت همراه شده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده