تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۵۲۳۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ورود شاخص بورس به قرن جدید با چراغ سبز

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۳هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۹ میلیارد و ۴۹۸ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۷۰۴ میلیارد تومان در بیش از ۴۳۵ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۳ هزار و ۵۲۶ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۷۷ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، گروه بهمن و تامین سرمایه نوین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۶۱۹ میلیون ورقه به‌ارزش یکهزار و ۴۴۱ میلیارد تومان در ۱۶۳ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۶۳ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۵۵۳ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و بیمه پاسارگاد و در مقابل شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بیمه سامان و بیمه تجارت نو بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده