تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۴۳
بازدید: ۳۷۳
کد خبر: ۲۵۱۴۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اخبار مهم برای بورسی‌ها/ سهامداران پالایشی یکم بخوانند

‌می‌متالز - بورس روز گذشته افت بیش از ۱۵ هزار واحدی درصدی را تجربه کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که معاملات با روند نزولی به خود می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، طی روز گذشته شاخص کل در حدود ۱٫۱ درصد و شاخص هم‌ وزن یک درصد افت داشتند و در نهایت شاخص بورس روی عدد یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد ایستاد.

کارشناسان بورسی پیش‌بینی می‌کنند که شاخص بورس تا پایان هفته متعادل رو به پایین دنبال شود.

اخبار مختلفی روی بازار تاثیر می‌گذارد. این روز‌ها سهامداران به اخبار مذاکرات وین و کاهش قیمت نفت توجه بیشتری دارند.

صندوق پالایشی یکم در مجمع ۲۰ بهمن ماه ۶۰۰ تومان سود نقدی تقسیم نمود. قرار است از روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه سود سهامداران از سجام و شعب بانکی پرداخت شود. 

یک خبرنگار غربی که روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۴ را از نزدیک دنبال می‌کند، به نقل از سه کشور اروپایی نوشت که ایران و آمریکا اختلافات خود را حل و فصل کرده و توافق هسته‌ای باید به فوریت نهایی شود.

در بیانیه کشور‌های اروپایی عضو برجام آمده است: درک ما این است که ایران و آمریکا برای حل و فصل مسائل نهایی دوجانبه سخت کار کرده‌اند و از این رو آماده هستیم تا این توافق را در حال حاضر منعقد کنیم.

وضعیت برجام مشخص نیست و همین موضوع عامل منفی شدن بسیاری از سهام موجود در بازار است.

بهای معاملات نفت برنت ۱۶ سنت معادل ۰.۱۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۹ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۱.۶ درصد سقوط کرده بود. همچنین نخست‌ وزیر انگلیس هفته آینده به عربستان سفر می‌کند تا پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین، جایگزینی برای نفت روسیه پیدا کند. این موضوع می‌تواند یک سیگنال نسبتا منفی برای سهام نفتی باشد.

بورس تغییر مسیر می‌دهد؟

برزو حق شناس، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید که این هفته بازار نوسانی و منفی است.

اغلب کارشناسان عقیده دارند که با توجه به روند نامشخص مذاکرات برجام، روند معاملات تا پایان سال نوسانی دنبال می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده