تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۵۱۶۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۵۹۵ واحد افت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۵۹۵ واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۲۲۸ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد تومان در بیش از ۳۰۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۵۹۵ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۸۱ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی پردیس، معدنی و صنعتی چادرملو و پتروشیمی شیراز شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، توسعه معادن و فلزات و ایران خودرو با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۴ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ورقه به‌ارزش یک هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان در ۱۴ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۴ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۱۳۸ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های پلیمر آریا ساسول، صنعتی مینو و تجلی توسعه معادن و فلزات شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، تولید نیروی برق دماوند و سنگ آهن گهر زمین بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده