تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۵۱۳۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۶۷ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۶۷هزار واحد افزایش، معادل ۵.۲۴درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۲۰ میلیارد و ۵۹۶ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۹۸ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۱۱۸.۱۹، ۱۲۵.۰۹ و ۹۳.۶۶ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵۰۴۷ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۸۳ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۷۵.۵۱ و ۹۸.۲۱ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۰ اسفندماه با ۶۷ هزار و ۱۵۸ واحد افزایش، معادل ۵.۲۴ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۴۸ هزارو ۳۴۹ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۸۵۲۸ واحد افزیش، معادل ۲.۵۵ درصد رشد کرد و رقم ۳۴۲ هزار و ۶۹۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۶۸ هزار و ۸۶۳ واحد افت به رقم ۱۰۴۴ هزار و ۷۲۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۴۳۰۲ واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۰۱ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۷.۰۶ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۷۴۳۰۲ درصد رشد همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده