تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۵۱۸۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در آخرین چهارشنبه سال رقم خورد؛

سبزپوشی بورس تهران و فرابورس

‌می‌متالز - در جریان معاملات آخرین روز هفته (چهارشنبه، ۲۵ اسفند ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۷ هزار و ۸۰۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۶۲۳ واحد افزایش، به رقم ۳۴۲ هزار و ۷۹۷ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات آخرین چهارشنبه سال ۱۴۰۰، بیش از ۹ میلیارد و ۴۹۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۹ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۵ هزار و ۶۲۵ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۶ هزار و ۷ واحدی را تجربه کردند.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۳۲ هزار و ۹۶۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۲۴ هزار و ۳۶۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۰ هزار و ۵۳۶ معامله به ارزش یک هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال، گروه کانه فلزی با ۱۵ هزار و ۲۳۹ معامله به ارزش یک هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۱۷ هزار و ۵۳ معامله به ارزش ۸۹۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۱۸۷ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۱۰۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۹۰۱ واحد، شرکت ایران خودرو با ۸۰۰ واحد و شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۵۰۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت پتروشیمی پردیس با ۵۸۱ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۴۴ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۲۳۸ واحد، گروه توسعه معادن و فلزات با ۱۴۷ واحد و شرکت پتروشیمی شیراز با ۱۰۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۲۵ اسفند ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۷۷ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۲۰۴ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۱۷۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۱ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۷.۲۷ واحد، مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۷ واحد و شرکت فرابورس ایران با ۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۸ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۳ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۲.۲۴ واحد، شرکت پتروشیمی مارون با ۲ واحد و صنایع پتروشیمی تخت جمشید با ۱.۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده