تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۰۲
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۵۱۵۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اخبار مهم برای سهامداران بورس/ شاخص چه زمانی رشد می‌کند؟

‌می‌متالز - بورس روز گذشته رشد بیش از دو هزار واحدی درصدی را تجربه کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که معاملات با روند متعادل دنبال می‌شود.

به گزارش می‌متالز، در روز گذشته شاخص کل حدود ۰٫۱۸ درصد رشد و شاخص هم‌ وزن ۰٫۱۱ درصد افت داشت و در نهایت شاخص بورس روی عدد یک میلیون و ۳۳۵ هزار واحد ایستاد.

کارشناسان بورسی پیش‌بینی می‌کنند که شاخص بورس تا پایان هفته نوسانی باشد.

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس از طراحی و راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری با عنوان صندوق تضمین اصل مبلغ سرمایه‌گذاری خبر داد. کارشناسان عقیده دارند که این موضوع می‌تواند در بلند مدت تاثیر مثبتی روی معاملات و ورود نقدینگی جدید به بورس داشته باشد.

سید مهدی پارچینی، مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: افزایش دامنه نوسان برای شرکت‌های فرابورسی، پیشنهاد شده است. دامنه نوسان یکی از مهم‌ترین ابهامات سهامداران است، تا زمانی که این موضوع تعیین و تکلیف نشود نباید انتظار صعود از بازار را داشت.

واشنگتن برای نجات توافق هسته‌ای ایران، با روسیه بر سر تحریم‌های مرتبط با اوکراین مذاکره نخواهد کرد. اگر مسکو هفته آینده از تقاضای خود به عنوان معافیت‌ها عقب‌نشینی نکند، واشنگتن راه‌های جایگزین برای معامله بدون روسیه را بررسی خواهد کرد.

آمریکا درباره معافیت تحریم‌های مربوط به اوکراین علیه روسیه برای نجات توافق هسته‌ای ایران مذاکره نمی‌کند؛ در عوض ما تلاش می‌کنیم به توافقی جایگزین دست پیدا کنیم تا اگر کرملین از خواسته‌های لحظه آخری خود عقب نشینی نکرد، روسیه را از توافق جدا کنیم.

کارشناسان می‌گویند که وضعیت اقتصاد کشور به مذاکرات گره خورده است. بورس تنها بازاری است که در صورت توافق یا عدم توافق می‌تواند روی صعودی به خود بگیرد.

بورس رشد می‌کند؟

کارشناسان عقیده دارند تا زمانی که تکلیف برجام مشخص نشود، بورس نمی‌تواند مسیر خود را پیدا کند.

از سوی دیگر برخی کارشناسان می‌گویند که بازار سرمایه سال آینده روند صعودی به خود می‌گیرد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده