تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۴
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۴۶۷۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهامداران بخوانند/ ۵ خبر مهم برای بورس ۱۰بهمن

‌می‌متالز - شاخص کل بورس روز گذشته و در ادامه رشد‌های دو روز اخیر ۲.۵ درصد رشد کرد. برخی از کارشناسان معتقدند رشد بورس دستوری است. حال باید دید بازار سرمایه امروز تحت تاثیر چه سیگنال‌هایی است.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس روز گذشته و در ادامه رشد دو روز اخیر ۲.۵ درصد رشد کرد. برخی از کارشناسان معتقدند رشد بورس دستوری است. حال باید دید بازار سرمایه امروز تحت تاثیر چه سیگنال‌هایی است.

رئیسی در گفتگو با رئیس جمهور فرانسه گفت: ایران در فرآیند مذاکرات، اراده و جدیت خود را برای حصول توافق اثبات کرده است و هر تلاشی از طرف مقابل، در این رابطه باید شامل لغو تحریم ها، راستی‌ آزمایی و ضمانت معتبر باشد. رئیس‌جمهور فرانسه نیز گفت: ایران حق دارد که به آمریکا بی‌اعتماد باشد چرا که این ایالات متحده بوده که باعث ایجاد بحران شده است. 

ایران و کره جنوبی قصد دارند ماه آینده در سئول رایزنی‌هایی جهت بررسی راه‌ حل اختلافات چند ساله بر سر دارایی‌های مسدود شده ایران داشته باشند. بیش از ۷ میلیارد دلار از وجوه ایران در دو بانک کره‌ای پس از خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ مسدود شد. مقام‌های سئول می‌گویند که قرار است کارگروه‌های پیشنهادی، جزئیات انتقال احتمالی پول را بررسی کنند.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس، گفت: نمایندگان با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تا سقف ۹۵۰۰ تومان موافقت کردند. مجلس با هدف حمایت از تولید داخل و کشاورزان و جلوگیری از قاچاق کالا، قیمت خرید تضمینی گندم را از کشاورزان از مبلغ ۵ هزار تومان سال ۱۴۰۰ به رقم ۹۵۰۰ تومان افزایش دادند.

قیمت نفت در روز جمعه به بالاترین رقم هفت سال گذشته رسید و ششمین هفته متوالی افزایشی را ثبت کرد. بازار نگران عرضه و افزایش تدریجی تولید اوپک پلاس است. همچنین بازار نسبت به حملات انصارالله به امارات واکنش نشان داده است. از دیگر عوامل تقویت قیمت نفت، نگرانی‌ها در مورد احتمال حمله نظامی در اوکراین است که می‌تواند به اختلال در بازار‌های انرژی به ویژه ارسال گاز طبیعی به اروپا منجر شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود سهام عدالت سال ۹۹ تا پایان سال جاری به حساب سهامداران پرداخت می‌شود و رقم محاسبه شده برای هر نفر حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده