تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۴۷۲۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس وارد کانال ۱٫۳ میلیونی شد

‌می‌متالز - امروز سه‌شنبه ۱۲بهمن ماه شاخص کل بورس با رشد ۶ هزار و ۶۸۱ واحدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز در حدود ۰٫۷۷ درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، امروز شاخص کل بورس رشد ۶ هزار و ۶۸۱ واحدی معادل ۰٫۵ درصدی داشت و در نهایت به محدوده یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید.

از روز چهارشنبه هفته گذشته تا امروز شاخص کل بازار سرمایه روند صعودی دارد. به گفته کارشناسان بازار سهام علت این صعود، حمایت رئیس جمهور و ابلاغ مصوبه پنج بندی بازار سرمایه است. اغلب کارشناسان انتظار دارند که بورس تا پایان هفته صعودی باقی بماند.

رشد شاخص کل هم‌وزن بورس

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌ وزن نیز ۰٫۷۷ درصد رشد داشت و به محدوده ۳۳۳ هزار و ۲۸۸ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۴۰۴ هزار و ۳۳۵ معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۹۹۲ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نماد‌های وبملت، خودرو، وتجارت، ومعادن، کگل، خساپا و وپاسار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های شپنا، شبندر و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

رشد کم جان فرابورس

در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس با رشد بیش از ۶۶ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۶۸۲ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۹۵ هزار و ۷۷۰ معامله بود.

امروز نماد‌های بپاس، هرمز، اتکای، تجلی، بساما، صبا و کلر بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نماد‌های وملل، آریا و زاگرس نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نماد‌های توسن، فرابورس، تجلی، کرمان، فجهان، مدیریت و سدبیر نیز لقب نماد‌های پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

همچنین به آخرین قیمت ۱۱۲ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۷ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده