تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۴۸۷۰۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

فجهان؛ عرضه اولیه‌ای کم بازده

‌می‌متالز - بازدهی عرضه اولیه فجهان از زمان عرضه تا به امروز تنها ۸ درصد است، اما دلیل آن چیست؟

به گزارش می‌متالز، بازدهی عرضه اولیه فجهان از زمان عرضه تا به امروز تنها ۸ درصد است، این نشان می‌دهد که این عرضه با تقاضا مواجه نبوده. در این گزاش به بررسی علت این کم تقاضایی می‌پردازیم.

درآمد‌های عملیاتی فجهان نسبت به سال گذشته افزایش ۵۳ درصدی را نشان داده و به ۷۳۸۳ میلیارد تومان رسیده است، اما نکته منفی این است که هزینه‌های عملیاتی فجهان افزایش ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت سودسازی فجهان نسبت به سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد، حاشیه سود ناخالص ۱۵ درصد کاهش یافته و به ۲۳ درصد رسیده است، حاشیه سود خالص نیز با کاهش ۸ درصدی به ۲۰ درصد رسیده است. برآیند eps ۹ ماهه به ۳۷۰ ریال رسیده که ۳۰ ریال نسبت به تی تی ام آن کمتر است، نسبت p به s نیز به ۲.۸ رسیده که نشان دهد در فروش مشکلی ندارد.

مارکت کپ این نماد ۲۱ همت بوده که نشان می‌دهد از لحاظ حجم نقدشوندگی نماد بدی نیست، اما چون وضعیت بنیادی آن نسبت به سال گذشته افت را نشان می‌دهد، حقوقی‌ها و فعالان حرفه‌ای بازار سرمایه بر روی آن زوم نکرده‌اند.


تحلیل قیمتی


فجهان در یک کانال نزولی شش ماهه قرار گرفته و برای صعود بیشتر لازم است این کانال را به سمت بالا بشکند. باید دید می‌تواند یا خیر؟

فجهان؛ عرضه اولیه‌ای کم بازده

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده