تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۴۸۷۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کگل؛ تنها ۱۳ درصد تا سقف تاریخی

می متالز - سهم کگل بازدهی خوبی را نسبت به کلیت بازار از خود ارائه کرده و تا سقف تاریخی تنها ۱۳ درصد فاصله دارد و می تواند در روزهای آینده نیز وضعیت بهتری داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، معدنی و صنعتی گل گهر یا همان نماد کگل توانسته با افزایش درآمد ۸۸ درصدی در انتهای آذر ماه سال جاری نسبت به سال گذشته مواجه شده و به ۳۶۲۹۱ میلیارد تومان درآمد برسد.

کگل برعکس بسیاری از شرکت‌های دیگر بازار سرمایه توانسته در نسبت هزینه به درآمد موفق‌تر عمل کند و از این جهت حاشیه سود ناخالص این نماد اضافه شده است، حاشیه سود ناخالص این نماد به ۳ درصد افزایش به ۴۸ درصد رسیده است، حاشیه سود خالص نیز با افزایش یک درصدی نسبت به سال گذشته مواجه است.

طبق جدول زیر، اما فروش در دی ماه نسبت به فروش در ماه‌های اخیر به شدت تضعیف شده است.

کگل؛ تنها ۱۳ درصد تا سقف تاریخی



نکته منفی این شرکت، کاهش فروش در گزارش فعالیت ماهانه نسبت به ماه‌های گذشته است که کمی نگران کننده است و می‌تواند در صورت تداوم در ماه‌های بهمن و اسفند سودسازی شرکت را پایین‌تر بیاید. اما زمانی که به تعداد تولید نگاه می‌اندازیم می‌بینیم این شرکت در تولید محصولات اصلی ضعیف عمل نکرده بلکه فروش را کاهش داده و شاید دلیل آن احتمال بر افزایش محصولات برای ماه‌های بعد و یا توافق برجام بوده که می‌تواند صادرات را ارزان‌تر از گذشته اجرایی کند و اگر در ماه بهمن فروش را بیشتر کند، می‌تواند به یک باره سود خوبی را برای شرکت به ارمغان بیاورد.

طبق نمودار زیر سهم کگل بازدهی خوبی را نسبت به کلیت بازار از خود ارائه کرده و تا سقف تاریخی تنها ۱۳ درصد فاصله دارد و می‌تواند در روز‌های آینده نیز وضعیت بهتری داشته باشد.

کگل؛ تنها ۱۳ درصد تا سقف تاریخی

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده