تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۹
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۴۶۹۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص کل به کانال ۱٫۳ میلیون نزدیک شد/ رشد بورس ادامه‌دار است؟

می متالز - شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد است، در صورت ادامه‌دار بودن رشد با همین سرعت احتمالا شاخص امروز کانال ۱٫۳ میلیون واحد را پس بگیرد.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل از چهارشنبه هفته گذشته به سمت مثبت خیز برداشته و تا میانه بازار امروز حدود پنج درصد رشد داشته است. شاخص کل بورس اکنون در کانال یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد است. هفته گذشته شاخص کل تا مرز ۱٫۱ میلیون واحد افت داشت. اما در صورت ادامه‌دار بودن رشد با همین سرعت احتمالا شاخص امروز کانال ۱٫۳ میلیون واحد را پس بگیرد.

به رغم افت در برخی از گروه‌ها از جمله خودرو در روز گذشته، بازار سهام امروز در اکثر گروه‌ها شاهد رشد و نقشه بازار سبز است. ارزش معاملات در میانه بازار حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان است. کارشناسان معتقدند برای ماندگاری رشد ارزش معاملات باید حداقل به ۴۰۰۰ میلیارد تومان برسد.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام گفت: بازار از سه‌شنبه هفته گذشته طبق برآورد تکنیکال بازگشت داشت و با توجه به حمایت‌های دولتی روند صعودی شتاب مضاعفی گرفت.

وی ادامه داد: در این دور از رشد قیمت‌ها تمرکز بازار و بازارساز بر روی سهام شاخص‌ ساز است که می‌توان از ترکیب تیم نمایندگان حقوقی حاضر در شرکت بورس نیز متوجه این امر شد.

میرزایی خاطرنشان کرد: بازار امروز تا به این لحظه متعادل و البته حجم معاملات نیز قابل قبول است. در وضعیت فعلی که هیچ کدام از خریداران و فروشندگان دست بالا را در اختیار ندارند و بازار مجددا به دوراهی رسیده، پیش‌بینی من بهبود تقاضا و ادامه رشد است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده