تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۳
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۳۱۰۶۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

افزایش سوددهی صنایع کامودیتی‌محور با کاهش شاخص CPI

‌می‌متالز - نیما میرزایی گفت: قیمت جهانی کامودیتی‌ها در چند روز اخیر به طور قابل توجهی در مسیر رشد قرار گرفت، طبیعتا این مساله تاثیرات مثبتی را برای صنایع ما در حوزه‌هایی همچون پتروشیمی، فلزات و ... در پی خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر کاهش شاخص CPI و افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها بر سودآوری صنایع، اظهار کرد: قیمت جهانی کامودیتی‌ها در چند روز اخیر به طور قابل توجهی در مسیر رشد قرار گرفت، طبیعتا این مساله تاثیرات مثبتی را برای صنایع ما در حوزه‌هایی همچون پتروشیمی، فلزات و ... در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: از منظر بررسی‌های تکنیکال، رشد قیمت جهانی کامودیتی‌ها ادامه‌دار نخواهد بود و ممکن است در هفته‌های آتی یک اُفت ملایم برای رسیدن به ثبات را در این حوزه تجربه کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در حال حاضر مبحثی که می‌تواند جذابیت سهام شرکت‌های کامودیتی‌محور را افزایش دهد مربوط به قیمت مبنا در بحث تسعیر ارز است که در حال حاضر با دلار نیمایی دوم حوالی ۳۸ هزار و ۵۰۰ محاسبه می‌شود که اختلاف قابل توجهی با نرخ ارز در بازار آزاد دارد.

میرزایی تاکید کرد: در حال‌حاضر مشاهدات و بررسی شرایط بازار در خصوص وضعیت شرکت‌های صاداراتی محور درصورت تعدیل نرخ ارز، نشان از افزایش قیمت و تقویت سودسازی سهام این شرکت‌ها تا پایان سال دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: با توجه به افزایش نرخ گاز و اُفت یکباره قیمت بسیاری از سهم‌های دلاری، کف قیمتی فعلی را می‌توان مبنای نسبتا کم ریسکی برای قیمت سهم‌ها دانست، در صورت حمایت‌های دولت در خصوص موارد فوق در رابطه با تعدیل نرخ گاز بالاخص پتروشیمی‌ها مجددا شاهد رشد بازار خواهیم بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده