تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۴۶۶۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد شاخص کل بورس/ سبزی بازار سهام ادامه‌دار است؟

‌می‌متالز - شاخص کل بورس در میانه بازار امروز با ۱٫۸ درصد رشد در کانال یک میلیون و ۲۵۲ هزار واحد قرار دارد. بازار سهام بعد از ریزش‌های شدید دو هفته گذشته چهارشنبه و در نتیجه مصوبات جدید رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس در میانه بازار امروز با ۱٫۸ درصد رشد در کانال یک میلیون و ۲۵۲ هزار واحد قرار دارد. بازار سهام بعد از ریزش‌های شدید دو هفته گذشته چهارشنبه و در نتیجه مصوبات جدید رشد کرد.

در حالی که تقریبا تمامی گروه‌های بازار سرمایه مثبت هستند، فولاد، فملی و فارس بیشترین تاثیر در شاخص کل را ثبت کردند. کارشناسان معتقدند این رشد غیر عادی نست و تنها در صورت تزریق نقدینگی و افزایش حجم و ارزش معاملات ماندگار خواهد بود.

علی عصاری کارشناس بازار سهام گفت: سبز امروز غیرعادی است و تقریبا تمامی گروه‌ها به صورت یکسان سبز هستند. این رشد در نتیجه اخبار و جلساتی بوده که در هفته گذشته برگزار شده است.

وی ادامه داد: ماندگاری این رشد زمانی می‌تواند تثبیت شود که همراه با ورود پول ارزش معاملات بالا باشد. برای ماندگاری رشد در بورس پایان بازار فردا که به صورت سنتی یکشنبه‌های منفی داریم باید با ورود پول و کندل‌های مثبت همراه باشد.

عصاری ادامه داد: در این صورت می‌توان انتظار تغییر محسوسی در شاخص کل را داشت رشد از اینجا شروع شود. بعد از پایان بازار فردا می‌توان در مورد ادامه‌دار بودن روند مثبت در بورس نظر قطعی داد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده