تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۲۴۶۸۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روند مثبت شاخص کل/ رشد دستوری در بورس ماندگار است؟

‌می‌متالز - بازار سهام از چهارشنبه هفته گذشته روند صعودی به خود گرفته و تا میانه بازار امروز بیش از چهار درصد رشد داشته است. شاخص کل پس از ریزش‌های شدید دو هفته اخیر امروز در کانال یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام از چهارشنبه هفته گذشته روند صعودی به خود گرفته و تا میانه بازار امروز بیش از چهار درصد رشد داشته است. شاخص کل پس از ریزش‌های شدید دو هفته اخیر امروز با ۱٫۸ درصد رشد در کانال یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد قرار دارد. ارزش کل معاملات بورس در میانه بازار حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان است.

خودروسازان در میانه بازار امروز صف فروش شدند. فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل امروز تا به این لحظه را ثبت کردند. در حالی که طی چند روز گذشته رشد تقریبا در تمامی گروه‌ها به چشم می‌خورد و اکثر سهم‌ها سبز هستند، کارشناسان به این وضعیت خوشبین نیستند. به عقیده اغلب کارشناسان رشد بورس دستوری و فقط با توقف عرضه حقوقی‌ها رخ داده و حجم و ارزش معاملات هنوز در حدی که باید نیست.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سهام در این باره گفت: به این نوع حمایت از بازار سهام خوشبین نیستم. اینکه حقوقی‌ها در اتاقی جمع شوند و با جار و جنجال حمایت کنند جالب نیست. اگر قرار است در بازار اتفاقی بیفتد معاملات باید حجم بخورد. اینکه از عرضه حقوقی‌ها جلوگیری کنیم منطقی نیست.

وی ادامه داد: بازار نیازمند ارزش معاملات بالای ۴۰۰۰ میلیارد تومان است. در این شرایط بازار زیاد جالب نیست. ارزش معاملات امروز تا میانه بازار خوب بود. اگر در ادامه معاملات حجم بخورد و سهم‌ها مثبت بمانند اتفاق خوبی است در غیر این صورت رشد این‌چنینی ماندگار نیست.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده