تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۴۷
بازدید: ۴۳۲
کد خبر: ۲۴۳۱۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهامداران بخوانند/ ۵ خبر مهم برای بورس

‌می‌متالز - بازار سهام این روز‌ها راکد و کم‌نوسان است. رشد یا افت خاصی در بازار مشاهده نمی‌شود و شاخص کل در محدود ۱٫۳ تا ۱٫۴ میلیون واحد حمایت دارد.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام این روز‌ها راکد و کم‌نوسان است. رشد یا افت خاصی در بازار مشاهده نمی‌شود و شاخص کل در محدود ۱٫۳ تا ۱٫۴ میلیون واحد حمایت دارد. برخی از کارشناسان معتقدند بازار برای رشد نیاز به یک محرک قوی بیرونی دارد. در ادامه سیگنال‌های تاثیرگذار بر بازار امروز را خواهیم خواند.

علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران در نخستین رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک در چارچوب مرحله دوم از هشتمین دور مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها در وین با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار کرد. یک منبع اروپایی که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت که مذاکرات طی دو دور اخیر در فضای خوبی پیگیری شد، رویکرد تمام هیات‌ها جدی بود و همه با یکدیگر تعامل داشتند. این منبع مطلع افزود که مذاکره کنندگان گفتگو‌های سازنده‌ای را در حوزه تحریم و مسائل هسته‌ای داشتند و با جدیت در تلاش هستند تا اختلاف نظر‌ها و به اصطلاح پرانتز‌ها را کاهش دهند.

محمد خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تبصره‌های ابتدایی بودجه ۱۴۰۱ بررسی شد و نمایندگان با رفع محدودیت بانک‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری موافقت کردند. اعضای کمیسیون در تبصره دو بودجه با توجه به مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید در خصوص سرمایه‌گذاری بانک‌ها به دلیل رشد منفی سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر در کشور با رفع محدودیت بانک‌ها موافقت کردند تا آن‌ها بتوانند، از طریق شرکت‌های تابعه خود سرمایه‌گذاری کنند.

احتمال قطع برق صنایع

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: به هیچ وجه به دنبال رانت برای هیچ صنعتی نیستیم، اما نمی‌توانیم شاهد آن باشیم که یک صنعت رقابتی مانند پتروشیمی با تصمیمات اشتباه از صحنه خارج شود. باید پیگیری کنیم فرمول قیمت خوراک و سوخت پتروشیمی‌ها و صنایع توسط وزارت نفت به نحوی اصلاح شود که فاصله قیمتی زیادی با کشور‌های رقیب تولید کننده گاز وجود نداشته باشد، در این صورت می‌توانیم بگوییم قیمت‌گذاری منطقی انجام شده است.

میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق قانون دیگر نمی‌توانیم ارز ۴۲۰۰ را داشته باشیم و می‌توانیم از این پس با ریال حمایت‌های خود را انجام دهیم سال آینده ارز دو نرخی در بازار وجود نخواهد داشت، یارانه‌ای که از طریق دو نرخی کردن ارز پرداخت می‌شد، در سفره مردم قرار نگرفته است.

صالحی، عضو هیات مدیره سندیکای صنعت برق کشور گفت: برخی از نیروگاه‌ها مازوت مصرف می‌کنند و آلودگی زیادی دارند، اما اگر بخواهند مازوت مصرف نکنند، نیروگاه‌ها کمتر کار می‌کنند و قطعی‌ها بیشتر می‌شود. در صورتی که در تامین برق به مشکل بخوریم، ابتدا برق صنایع قطع می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده