تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۱۰
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۴۷۳۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهامداران بخوانند/ ۵ خبر مهم برای بورس

‌می‌متالز - رشد دستوری شاخص کل بورس در حالی از پنج روز گذشته ادامه دارد که حجم و ارزش معاملات همچنان پایین است. باید دید که بورس امروز را چه سیگنال‌هایی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، رشد دستوری شاخص کل در حالی از پنج روز گذشته ادامه دارد که حجم و ارزش معاملات همچنان پایین است. باید دید که بورس امروز را چه سیگنال‌هایی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شاخص کل بازار سرمایه روز گذشته با رشد ۶ هزار و ۶۸۱ واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید.

تاثیر اخبار خارجی روی بورس

به گفته یک مبنع آگاه سعید جلیلی در نامه به رهبری از نقد صرف برجام فراتر رفته و خواستار این شده است که ایران از برجام خارج شود و غنی‌سازی را تشدید کند. جلیلی همچنین پیشنهاد داده که سطح غنی‌سازی بالا رود و حتی به «۹۰ درصد» برسد! بنا به ادعای این منبع آگاه، جلیلی پیش‌بینی کرده که پس از این مرحله، «ایران باید وارد مذاکره مستقیمی با ایالات متحده شود و امتیازات لازم و رفع تحریم‌ها را آنجا از آمریکا بگیرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نفتکش «وی ال سی سی عمان پراید» با پرچم لیبریا را که چندی پیش به بهانه حمل نفت ایران در لیست تحریم قرار داده بود، از لیست تحریم‌ها خارج کرده است.

لورنس نورمن، با اصلاح توییت قبلی خود نوشت مذاکره‌کنندگان ارشد احتمالا تا پایان هفته یکشنبه به وین بازنخواهند گشت. 

با کشور‌های چین و روسیه برای ساخت فرودگاه‌های جدید در ایران وارد مذاکره شده‌ایم و پس از مطالعات و مذاکرات مقدماتی، وارد مباحث فنی و تخصصی‌تر می‌شویم.

یک نفتکش بزرگ ایرانی طبق قرارداد مبادله میعانات گازی با نفت خام سنگین بین ایران و ونزوئلا، تخلیه ۲ میلیون بشکه میعانات گازی را در بندر خوزه ونزوئلا آغاز کرده است. شرکت نفت دولتی ونزوئلا و شرکت ملی نفت ایران در نیمه دوم سال میلادی گذشته یک قرارداد سوآپ برای مبادله میعانات گازی ایران با نفت خام سنگین ونزوئلا آغاز کردند. این پیمان برای حفظ تولید نفت ونزوئلا که به مواد رقیق‌کننده از جمله میعانات برای حمل و نقل و صادرات نیاز دارد، کلیدی است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده