تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۴۸۱۱۶
سرویس خبر : انرژی

تحریم نفتکش "عمان پراید" برداشته شد

‌می‌متالز - دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نفتکش «عمان‌پراید» را از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است.

به گزارش می‌متالز، وزارت خزانه داری آمریکا در مرداد ۱۴۰۰ این نفتکش را که با پرچم لیبریا فعالیت می‌کرد، به اتهام نقض تحریم‌های ضد مردم ایران در فهرست تحریم قرار داده بود.

این تحریم در شرایطی انجام شد که مذاکرات وین برای برداشته شدن تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا در وین در حال انجام بود.

کاخ سفید در هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ در اقدامی یکجانبه و خلاف شئون بین‌المللی از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم‌های شدیدی را علیه مردم ایران وضع کرد.

این اقدام و ایران ستیزی‌های مشابه که بی‌اعتمادی به واشنگتن را در نزد مردم و مسئولان ایران تشدید کرد، حتی در بحبوحه همه‌گیری کرونا که مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود هم کاهش نیافت.

بر اساس این قبیل رفتار‌های آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین بر ارائه تضمین توسط دولت آمریکا برای پایبندی کامل و مداوم به توافق تاکید دارد. از این رو، واشنگتن باید صلاحیت خود را برای ورود دوباره به این توافق، اثبات کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده