تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۱۷
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۴۸۰۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهامداران بخوانند/ ۵ خبر مهم برای بورس امروز

‌می‌متالز - بورس روز گذشته بیش از ۲۲ هزار واحد نزول کرد. به گفته کارشناسان علت این افت عدم اعتماد سهامداران به بورس است. امروز چه سیگنال‌هایی بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس روز گذشته کاهش بیش از ۲۲ هزار واحدی داشت و در نهایت وارد محدوده یک میلیون و ۲۸۱ واحدی شد.

کارشناسان می‌گویند به علت عدم اعتماد سهامداران شاهد روند نزولی در بازار سرمایه هستیم.

قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی برای معامله در بورس کالای ایران از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با نرخ ارز ۲۴۰۴۲۱ ریالی اعلام شد.

رئیس سازمان بورس می‌گوید: راه‌های مختلفی برای برداشتن دامنه نوسان وجود دارد و ممکن است این کار را ابتدا برای شرکت‌های بزرگتر در دستور کار قرار دهیم.

مجید عشقی توضیح می‌دهد: درخصوص معامله رمز ارز‌ها در بورس ایران پیشنهاداتی ارائه شده است، مبنی بر اینکه رمز ارز‌هایی که در داخل کشور تولید شدند در قالب صندوق سرمایه‌گذاری معامله شوند. در تلاش هستیم که تا قبل از پایان سال برنامه‌ریزی‏‌های لازم را در زمینه دامنه نوسان بورس انجام دهیم.

یکی از مصوبات شورای عالی بورس حذف تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت بود. تا پیش از این شرکت‌های سرمایه گذاری استانی باید پرتفوی خود را در سهام عدالت به عنوان دارایی‌های جاری طبقه بندی و بر اساس ارزش روز بازار منعکس می‌کردند. با حذف این تبصره و بر اساس استاندارد‌های حسابداری، پرتفوی سرمایه گذاری سهام عدالت در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به عنوان دارایی‌های بلندمدت طبق بندی می‌شود که این موضوع در صورت‌های مالی و بر اساس بهای تمام شده منعکس و بنابراین از ثبت کاهش ارزش جلوگیری خواهد شد.

یکی دیگر از مصوبات شورا این بود که شرکت‌های سرمایه پذیر، چنانچه افزایش سرمایه از محل مطالبات و آروده نقدی داشته باشند، جهت پرداخت سود نقدی باید وجوه مورد نیاز برای کامل شدن افزایش سرمایه را برداشت و سپس سود را توسط شرکت سپرده گذاری به مشمولان سهام عدالت پرداخت کنند.

در جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد، مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و رئیس سازمان خصوصی‌ سازی، مشکلات و موضوعات مرتبط با واگذاری این باشگاه‌ها بررسی شد.

سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت که قصد دریافت سود دارند، باید تا روز اول اسفندماه امسال سهام عدالت خود را در سبد سهامشان نگهداری کنند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده