تاریخ: ۲۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۵۱
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۴۵۵۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهامداران بخوانند/ بورس امروز تحت تاثیر چه اخباری است؟

می متالز - دیروز شاخص کل بورس تهران بیش از ۳۰ هزار واحد ریخت و کانال ۱٫۳ میلیون واحدی را از دست داد. امروز و در آخرین روز معاملاتی هفته آیا شاخص می‌تواند به روند مثبت بازگردد؟ بازار امروز تحت تاثیر چه اخبار مهمی است؟

به گزارش می‌متالز، دیروز شاخص کل بورس تهران بیش از ۳۰ هزار واحد ریخت و کانال ۱٫۳ میلیون واحدی را از دست داد. امروز و در آخرین روز معاملاتی هفته آیا شاخص می‌تواند به روند مثبت بازگردد؟ بازار امروز تحت تاثیر چه اخبار مهمی است؟

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولت گفت: بانک‌ها براساس قانون مصوب شورای پول و اعتبار ملزم به رعایت نرخ سود سپرده و تسهیلات هستند و هیچ تغییری در این نرخ‌ها ایجاد نشده است. براساس بخشنامه بانک مرکزی نرخ سود سپرده ۱۰ درصد برای سپرده کوتاه‌مدت، ۱۶ درصد برای سپرده یکساله و ۱۸ درصد برای سپرده‌های دوساله است. اگر بانکی تخلف کند، براساس گزارش بازرسان بانک مرکزی برای بانک پرونده تشکیل خواهد شد و اعضای هیات مدیره باید پاسخگو باشند.

وزیر نفت کشورمان و نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را نیز به عهده دارند، عصر روز سه شنبه راه‌های ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور را در زمینه اقتصادی و نفتی بررسی کردند.

نماینده روسیه در وین از دیدار هیات روسی با هیات آمریکایی در صفحه توئیتر خود خبر داد و نوشت: ما وضعیت توافق هسته‌ای در مذاکرات وین را با تمرکز ویژه بر روی مسائل مهم مرور کردیم.

بازار‌های جهانی هم امروز را با روندی متعادل آغاز کردند. اگر چه طلا و مس روندی نزولی داشتند و ارزان شدند، اما فلزاتی، چون آلومینیوم و روی رشد خوبی را نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رساندند. بیت‌کوین هم نسبت به روز گذشته رشد داشته و در کانال ۴۲ هزار دلاری معامله می‌شود.

تنها دو روز تا پایان مهلت شرکت‌ها برای انتشار گزارشات فصلی خود باقی است. این در حالی است که اکثر نماد‌های بازار سهام هنوز گزارشات خود را در کدال منتشر نکرده‌اند و احتمالا در این دو روز شاهد سیلی از گزارشات در کدال باشیم.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده