تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۴۵۸۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فولاد شاخص کل را مثبت نگه داشت/ بازار سهام امروز، همان همیشگی

‌می‌متالز - شاخص کل بازار سهام پس از دو هفته افت متوالی امروز ۲۴۱۱ واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بازار سهام پس از دو هفته افت متوالی امروز ۲۴۱۱ واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل در حالی ۰٫۱۹ واحد رشد کرد که شاخص هم‌ وزن ۰٫۴۳ درصد منفی بود.

ارزش کل معاملات بورس امروز ۳۵۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به میانگین هفته گذشته اندکی رشد داشت. امروز نماد‌های فولاد، شپنا، شتران و شبندر بیشترین تاثیر مثبت و نوری بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل ثبت کردند.

فرآورده نفتی، شیمیایی و فلزات اساسی برترین گروه‌های صنعتی امروز بودند. بیشترین ارزش معاملات نیز برای پالایش، امین یکم و کیان و بیشترین حجم معامله نیز برای خودرو، شپنا و امین یکم ثبت شد.

امروز گروه‌های خودرو، شیمیایی و بانک‌ها با فشار فروش مواجه بودند. در مقابل وضعیت در گروه‌های نفت و فلزات اساسی اندکی بهتر بود.

همچنین در روز رشد ناچیز شاخص کل بورس، شاخص کل فرابورس با حدود ۸۴ واحد افت در کانال ۱۷ هزار و ۵۵۶ واحد قرار گرفت. زاگرس، کگهر و ارفع بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل فرابورس را ثبت کردند.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: بازار امروز همان همیشگی همراه با خروج پول بود. اتفاق خاصی در بورس نیفتاد و از ساعت ۹ و نیم به بعد بازار با خروج پول از سهم‌های بزرگ ریزشی شد. قرار نیست این سوءتفاهم در بین سهامداران رفع شود. با توجه به اینکه آخرین تیر ترکش دولت برای بازار سرمایه به جهت ترمیم مشکلات که دعوت از سهامداران عمده بود هم افاقه نکرد و ظاهرا راهی جز ورود پول نیست. با توجه به بازار امروز نمی‌توان برای فردا بازار خوبی پیش‎‌بینی کرد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده