تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۴۵۸۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کگهر؛ فاصله ۳۵ درصدی تا سقف تاریخی

‌می‌متالز - کگهر یکی از نماد‌های گروه استخارج کانه‌های فلزی است، EPS این نماد ۳۸۶۵ است که میزان خوبی است.

به گزارش می‌متالز، کگهر یکی از نماد‌های گروه استخارج کانه‌های فلزی است، EPS این نماد ۳۸۶۵ است که میزان خوبی است.

محصولات تولیدی سنگ آهن گهر زمین عبارتند از: کلوخه سنگ آهن، گندله، سنگ آهن دانه بسته بندی شده، کنسانتره سنگ آهن.

محصول عمده این شرکت کلوخه سنگ آهن که تعداد تولید آن در میانگین ۹ ماهه سال جاری به میزان ۱۶،۴۴۲،۷۱۶ تن بوده که نسبت به میانگین زمان مدت مشابه سال قبل افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد. اما نرخ فروش سنگ کلوخه نسبت به سال گذشته افزایش ۱۳۳ درصدی را نشان می‌دهد، درآمد فروش شرکت نیز نسبت به سال گذشته ۱۱۳ درصد افزایش یافته است و به نرخ ۹۸۷۱ میلیارد تومان رسیده است. (تعداد فروش این شرکت نسبت به میانگین ۹ ماهه سال قبل کاهش یافته و باعث شده افزایش نرخ ۱۳۳ محصول در درآمد منعکس نشود.)

کل نرخ فروش داخلی این شرکت در میانگین ۹ ماهه نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲۱ درصدی را نشان داده و به قیمت ۲۱۸۱۳ میلیارد تومان رسیده است که مبلغ بسیار خوبی است. اما فروش صادراتی این شرکت نسبت به فروش داخلی بسیار ناچیز بوده و به عدد ۱۸۹۸ میلیارد تومان می‌رسد که کمتر از یک دهم فروش داخلی شرکت است، اما نکته امیدوار کننده این است که شرکت در سال گذشته از صادرات هیچ درآمدی نداشته و در میانگین ۹ ماهه سال جاری توانسته بیش از هزار میلیارد تومان صادرات داشته باشد و اگر به همین منوال بر رشد صادرات خود ادامه دهد می‌توان به سودسازی بیشتر آن امیدوار بود.

کل درآمد این شرکت در میانگین ۹ ماهه عبارت است از ۲۲.۰۰۳ میلیارد تومان که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲۴ درصدی را نشان داده که یک درصد آن مربوط به اضافه شدن درآمد‌های صادراتی است.


تحلیل تکنیکال


این نماد در یک کانال بلند مدت صعودی در حال حرکت بوده و با برخورد به سقف کانال وارد یک محدوده نزولی شده است و ۳۵ درصد از سقف ماهانه فاصله دارد.

کگهر؛ فاصله ۳۵ درصدی تا سقف تاریخی


کگهر طبق تصویر زیر در تایم فریم هفتگی الگوی‌های متمادی کف دوقلو ساخته و باید دید این بار این الگو منجربه صعود می‌شود یا خیر؟

کگهر؛ فاصله ۳۵ درصدی تا سقف تاریخی


کگهر سه حمایت مهم تنکان، سنکوی A، خط روند بلند مدت صعودی را دارد که احتمالا در هفته آینده با یکی از این سه حمایت می‌تواند بازده صعودی را باز هم به ارمغان بیاورد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده