تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۲۴۵۴۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روند منفی، داستان تکراری بورس/ دولت نمی‌خواهد بازار سهام رشد کند؟

‌می‌متالز - روند منفی در بازار سهام به داستانی تکراری و نخ‌نمای بورس این روز‌ها تبدیل شده است. امروز بازار سهام سردتر از روز‌های گذشته بود و کانال ۱٫۳ میلیون واحد را نیز از دست داد.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام هفته پیش کار خود را با افت ۲٫۱ درصدی به پایان برده بود، اما این روند منفی نه تنها در هفته جاری جبران نشد که با شدت بیشتری ادامه یافت. در حالی که از ابتدای هفته جاری بورس حتی یک روز سبز هم نداشته امروز شاخص کل کانال ۱٫۳ میلیون واحد را نیز از دست داد.

در میانه بازار ۲۸دی ماه شاخص کل بورس بیش از ۱٫۷ درصد ریزش داشته و در کانال ۱٫۲ میلیون واحد قرار دارد. در حالی که اکثر قریب به اتفاق نماد‌های بورسی قرمز هستند، فولاد، فملی، وغدیر و شپدیس تاثیر منفی بیشتری بر شاخص کل داشتند.

ایمان رئیسی کارشناس بازار سهام گفت: سهم‌ها دنباله‌رو شاخص کل شدند، شاخصی که خودش هم دستکاری شده و عدد واقعی نباید این باشد. سهم‌هایی مثل سشاهد و بسیاری از سهم‌های دیگر ۹۰ درصد از سقف تاریخی خود افت کردند و هنوز فشار و هیجان فروش در این سهم‌ها وجود دارد. ترس و ناامیدی باعث شده بازار به ارزش ذاتی و تحلیل و نمودار توجهی نداشته باشد.

وی ادامه داد: در این شرایط رئیس سازمان بورس همه چیز را گردن مردم می‌اندازد و می‌گوید نصف سهامداران با سود خارج شدند. این صحبت‌هایی که می‌شود با واقعیت در تضاد است. واقعیت این است که ۹۰ درصد سهم‌ها دست دولت است. اگر دولت بخواهد بازار تغییر می‌کند و اگر نخواهد نه. اینکه ما تقصیر را گردن مردم بیندازیم درست نیست. مردم به دست خود سرمایه‌شان را نابود می‌کنند تا فقط از این بازار خارج شوند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده