تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۵
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۴۵۸۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز هفته مهم بازار سهام/ حرکت بورس صعودی می‌شود؟

‌می‌متالز - بازار سهام پس از تجربه رشد خوبی که در جریان مصوبه ۱۰ بندی خاندوزی برای حمایت از بورس تجربه کرد روز‌های چندان خوبی نداشت. حال پس از دو هفته به شدت منفی برخی از کارشناسان بازار سهام به هفته اول بهمن ماه امیدوارند.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام پس از تجربه رشد خوبی که در جریان مصوبه ۱۰ بندی خاندوزی برای حمایت از بورس تجربه کرد روز‌های چندان خوبی نداشت. شاخص کل روند منفی داشت و این روند در هفته اخیر با شدت بیشتری ادامه یافت. ابهامات بودجه‌ای و برجامی، خلف وعده‌های متعدد و بی‌توجهی مسوولان به بازار سهام در کنار ارزش و حجم پایین معاملات روز‌های خوبی برای سهامداران به ارمغان نیاورد.

پس از دو هفته به شدت منفی برخی از کارشناسان بازار سهام به هفته اول بهمن ماه امیدوارند. گرچه انتظار رشد یا افت شدیدی تا پایان سال برای بورس وجود ندارد، اما احتمال شیب ملایم مثبتی هست که کارشناسان می‌گویند از این هفته آغاز می‌شود.

وحید مسعودی، کارشناس بازار سهام گفت: این هفته از نظر زمانی می‌تواند نقطه عطف حرکت بورس باشد و موج جدید شاخص کل را رقم بزند. انتظار یک حرکت صعودی از همین تراز قیمتی و پیوت زمانی انتظار داریم، اما همه می‌دانیم حرکت شاخص کل به منزله حرکت همه سهم‌ها نیست. بیشتر باید منتظر حرکت تک‌سهم‌ها در هفته پیش رو باشیم.

وی ادامه داد: البته از نظر اخبار پیرامون شاخص و بازار پنجشنبه قول‌های حمایتی هم داده شده که انشالله فقط حرف نباشد و عملی شود. چرا که اگر اجازه بدهند بازار با قواعد بازاری حرکت کند مطمئنا نزول و هم صعود بازار قابل پذیرش و در حد پیش‌بینی است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده