تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۴۵۱۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ادامه ریزش شاخص کل/ بورس مکان امن سرمایه‌گذاری است؟

‌می‌متالز - شاخص کل بورس امروز نیز پس از افت ۱۱ هزار و ۶۸۴ واحدی وارد کانال یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد شد. ارزش کل معاملات بازار سهام نیز امروز تنها حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس امروز نیز پس از افت ۱۱ هزار و ۶۸۴ واحدی وارد کانال یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد شد. علاوه بر افت ۰٫۸۸ درصدی شاخص کل، شاخص هم‌ وزن نیز ۱٫۰۶ درصد افت داشت. ارزش کل معاملات بازار سهام نیز امروز تنها حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان بود.

شپدیس، فملی، پارسان و کچاد بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل بورس را ثبت کردند. با وجود فشار فروش در اغلب گروه‌های بورسی، از فشار فروش در برخی از نماد‌های خودرویی در انتهای بازار کاسته شد.

برترین گروه‌های صنعتی بازار امروز شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی بودند. بیشترین ارزش معاملات نیز برای کمند، پالایش و خودرو و بیشترین حجم معامله برای نماد‌های خودرو، خگستر و خساپا ثبت شد.

علاوه بر این شاخص کل فرابورس که روز گذشته کانال ۱۸ هزار واحد را از دست داد، امروز نیز با ریزش ۱۱۷ واحدی وارد کانال ۱۷ هزار و ۸۷۱ واحد شد. سمگا ، فرابورس، زاگرس و سمگا بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل را ثبت کردند.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: بورس به شدت تهی از فروشنده شده است، ولی از طرف دیگر خریدار هم نیست. بازار در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و خریدار منتظر اخبار برجام و بودجه است.

وی ادامه داد: برای بازار روز‌های خوشی پیش‌بینی می‌کنم و به نظرم بورس به محل امنی برای سرمایه‌گذاری رسیده است. جای ریزش بیشتر وجود ندارد و به کف‌های مطمئنی در سهام رسیده است.

حق‌شناس عنوان کرد: احتمال می‌دهم دوشنبه و سه‌شنبه خریداران بیشتر خواهند شد و وضعیت بهتری خواهیم داشت.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده