تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۳۶
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۴۷۶۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهامداران بخوانند/ ۵ خبر مهم برای بورسی‌ها

‌می‌متالز - بورس هفته گذشته رشد ۵٫۹ درصد داشت. برخی از کارشناسان معتقدند رشد بازار دستوری و موقت است. امروز چه سیگنال‌هایی بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

به گزارش می‌متالز، بورس در هفته اخیر بیش از پنج درصد صعود کرد و در کانال ۱٫۳ میلیونی قرار گرفت. برخی از کارشناسان عقیده دارند که رشد بازار دستوری و موقت است. امروز چه سیگنال‌هایی بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

منابع کره جنوبی خبر دادند سئول و تهران در حال بررسی برگزاری اولین نشست کاری خود در ماه میلادی جاری (فوریه) برای حل و فصل مسائل مربوط به دارایی‌های مسدود شده ایران در بانک‌های کره جنوبی هستند. نحوه ارسال پول‌های مسدود شده ایران به تهران در صورت لغو تحریم‌های مرتبط، احتمالاً به عنوان دستور کار اصلی این گفتگو‌ها خواهد بود.

«رو خانا» نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا از ایالت کالیفورنیا در توئیتی مدعی شد که به زودی خبر‌های شگفت آوری از توافق شنیده می‌شود.

در توئیت این نماینده کنگره آمده است: «خوشحالم که می‌بینم دیپلمات‌های ما پیشرفت خارق العاده‌ای را تحت رهبری نماینده ویژه آمریکا در امور ایران (رابرت مالی) کسب کرده اند. توافق هسته‌ای مسیر ایران به سوی بمب را مسدود کرد. خروج ترامپ ما را در مسیر جنگ قرار داد و اکنون زمان برای ورود دوباره به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) فرا رسید.»

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: آن‌ چه در وین می‌گذرد فقط روی یک موضوع متمرکز است و آن برنامه هسته‌ای ایران است. همان طور که می‌دانید ایران شماری از چالش‌ها را برای ایالات متحده، متحدان و شرکایمان و فراتر از آن ایجاد می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: یکی از آن چالش‌ها، گروه‌های نیابتی آن‌ها است. پس ما روی آن متمرکز هستیم. اما با ابزار‌های دیگر روی آن متمرکز هستیم. چیزی که در وین روی آن متمرکز هستیم، بازگشت به توافق هسته‌ای است که محدودیت‌های قابل راستی‌آزمایی و دائمی روی برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌کند و با راستی‌آزمایی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را متوقف می‌کند.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در توییتى نوشت: «گفت‌وگوی خوبی با نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن درباره مذاکرات فعلی ما برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام داشتم. همان طور که مذاکرات در هفته‌های آینده مذاکرات به نتیجه می‌رسند، ما به مشورت نزدیک با همکاران منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.» 

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اشاره به گفتگو‌های خود با نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن درباره مذاکرات وین، گفت به مشورت‌های نزدیک با شرکای منطقه‌ای خود ادامه می‌دهند.

عناوین برگزیده