تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۴۸۰۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس نمی‌تواند متعادل بماند/ شاخص ۷ هزار واحد افت کرد

می متالز - بورس امروز شاهد افت هفت هزار واحدی شاخص کل بود. به گفته کارشناسان، بازار نمی‌تواند در نقاط تعادلی معامله کند و هرگاه به تعادل می‌رسد، شاهد روند نزولی هستیم.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس امروز در ابتدای معاملات حدود هفت هزار واحد کاهش یافت. کارشناسان می‌گویند که جبران افت شاخص بستگی به معاملات یک ساعت پایانی دارد.

بر اساس داده‌های شرکت بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بازار سرمایه تا ساعت ۱۱ با هفت هزار و ۱۰۸ واحد نزول به سطح یک میلیون و ۲۷۴ واحد رسید.

شاخص هم‌ وزن نیز با کاهش ۰.۷ درصدی مواجه شد. در این ساعت ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های فولاد، فملی، خودور، شپدیس، پارسان، نوری، زاگرس، وملل، شجم، فرابورس و دماوند تاثیر منفی روی شاخص داشتند.

همچین روز گذشته شاخص کل در پایان معاملات افت بیش از ۲۲ هزار واحدی داشت و در نهایت به سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید.

بورس سبزپوش می‌شود؟

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه درخصوص وضعیت بازار سرمایه می‌گوید: بورس بلد نیست در نقاط تعادلی معامله کند.

وی توضیح می‌دهد: بازار دنبال بهانه بود که از حالت تعادلی خارج شود. در اکثر موارد زمانی که معاملات به تعادل می‌رسد وزنه فروش و نزول سنگین‌تر می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: حقوقی‌ها چند روزی از بازار حمایت کردند و شاخص در محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی نوسان کرد. اما در ادامه مسیر فشار فروش افزایش پیدا کرد و نزولی شد.

اشتیاقی اظهار می‌کند: کاهش قیمت دلار بهانه‌ای بود تا بورس از حالت تعادلی خارج و وارد محدوده نزولی شود.

وی با اشاره به افزایش نوسان‌گیری می‌گوید: در حال حاضر نقدینگی در بازار کم است و اغلب نوسان‌گیر‌ها برای کسب سود بیشتر معامله می‌کنند.

اشتیاقی تاکید می‌کند: یک ساعت پایانی برای بازار بسیار مهم است. اگر آخرین قیمت معاملات افزایش پیدا کند می‌توان انتظار سبزپوشی شاخص را طی دو روز آینده داشت.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده