تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۴۸۴۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۳ هزار واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه) بازار سرمایه رشدی ۳ هزار و ۴۳ واحدی را به ثبت رساند و در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۱۹ واحدی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، با وجودی که شاخص کل بورس تهران در یک ساعت نخست از آغاز معاملات امروز سرخپوش بود، اما بتدریج از روند منفی آن کاسته شد و در پایان با ۳ هزار و ۴۳ واحد رشد (معادل ۰.۲۴ درصد) به کار خود پایان داد.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم ۷۵۱ واحد رشد داشت و ۳۱۶ هزار و ۸۸۳ واحد شد. شاخص کل هم وزن نیز با ۶۳۰ واحد افزایش در سطح ۳۲۶ هزار و ۲۵۰ واحدی قرار گرفت. شاخص قیمت هم وزن نیز ۳۹۵ واحد رشد کرد و ۲۰۴ هزار و ۷۲۰ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۵هزار و ۳۷ واحد افزایش، شاخص بازار اول با یک هزار و ۳۸۰ واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۸هزار و ۷۵۴ واحد افزایش به ترتیب به یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۲۸۴ واحد، ۹۸۱ هزار و ۳۵۸ واحد و ۲ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۷۰۸ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با ۷۴ واحد افزایش در ارتفاع ۱۷ هزار و ۵۸۱ واحدی ایستاد. امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۶۳۳ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۳ هزار و ۴ میلیارد تومان در ۴۳۱ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد. در فرابورس هم ۲ میلیارد و ۳۵۵ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان در ۲۶۱ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید. بیشترین تاثیر مثبت در رشد ۳ هزار واحدی شاخص کل بورس مربوط به نماد‌های فارس، ومعادن، خودرو و وپاسار و بیشترین تاثیر منفی نیز مربوط به نماد‌های فولاد، فملی و شپدیس بود.

نماد‌های پرتراکنش امروز هم کیمیاتک، خودرو، فملی، خساپا، شتران، انرژی۳ و فولاد بود.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده