تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۴۷۴۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز رقم خورد؛

سهم برابر حقیقی و حقوقی در ورود نقدینگی بازار

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، معادل ۵۲.۲ درصد کل ارزش خرید را حقیقی‌های بازار انجام دادند. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با ۴۷.۵ درصد از ارزش کل معاملات، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در ورود نقدینگی به بازار داشته‌اند.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز، چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، سهم حقیقی‌ها از کل حجم خرید معادل ۶۹ درصد وسهم حقوقی‌ها معادل ۳۱ درصد بوده است.

از سوی دیگر، سهم حقیقی‌ها از کل ارزش فروش‌های امروز بازار معادل ۶۴ درصد بود. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با سهم ۳۶ درصدی، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در خروج نقدینگی از بازار داشته‌اند.

همچنین، سهم حقیقی‌ها از کل حجم‌های فروش معادل ۷۴.۱ درصد وسهم حقوقی‌ها معادل ۲۵.۹ بوده است.

بر اساس این گزارش، بازار سهام با ۷۵ صف خرید به ارزش ۲ هزار و ۵۴ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال به کار خود پایان داد. این در حالی است که در آن سوی دیگر بازار با ۷۷ صف فروش به ارزش ۲ هزار و ۳۵ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال حرکت خود را تمام کرد.

شاخص توقف کرد

در جریان معاملات آخرین روز هفته (چهارشنبه، سیزدهم بهمن ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲۶۱ واحد افزایش، به رقم ۳۳۳ هزار و ۱۹ واحد را به ثبت رساند.

برپایه معاملات آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۷۳۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۹۲۷واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲ هزار و ۹۸۱ واحدی را تجربه کردند.

گروه «خودرو» در جریان معاملات امروز با ۵۵ هزار و ۴۳۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. در این گروه، ۵ درصد نمادها، افزایش ۵ تا ۳ درصدی، ۱۴ درصد نماد‌ها افزایش ۳ تا یک درصد و ۱۶ درصد نماد‌ها افزایش صفر تا یک درصدی را نسبت به روز گذشته ثبت کردند.

همچنین، گروه فلزات اساسی با ۳۳ هزار و ۱۱۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۳۱ هزار و ۱۲۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۰ هزار و ۳۱۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۲۵ هزار و ۶۵۸ معامله به ارزش یک هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

بانک تجارت با ۴۵۹ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۳۳۳ واحد، بانک ملت با ۳۳۱ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۷۵ واحد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲۱۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت پتروشیمی نوری با ۲۵۶ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲۰۹ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۰۱ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۱۵۰ واحد و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۱۲۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده