تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۴۷۳۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت طلا امروز چهارشنبه ۱۳بهمن ۱۴۰۰/ قیمت طلا ۱۸ عیار پایین آمد

‌می‌متالز - قیمت اونس جهانی طلا امروز چهارشنبه ۱۳بهمن‌ ماه ۱۸۰۲ دلار تعیین شد. قیمت طلا ۱۸ عیار نیز در بالاترین قیمت یک میلیون و ۱۰۸ هزار تومان ثبت شد.

به گزارش می‌متالز، قیمت اونس جهانی طلا امروز چهارشنبه ۱۳بهمن‌ ماه ۱۴۰۰در بالاترین قیمت با کمی کاهش ۱۸۰۲ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۹۵ دلار ثبت شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار نیز در بالاترین قیمت با روندی کاهشی یک میلیون و ۱۰۸ هزار تومان و در پایین‌ترین قیمت یک میلیون و ۲۰۶ هزار تومان ثبت شد.

بازگشت طلا به ۱۸۰۰ دلار

اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز سه‌شنبه پس از پشت‌سر گذاشتن افت شدید خود مجددا به بالای سطح ۱۸۰۰‌دلار در پی افت ارزش شاخص دلار آمریکا بازگشت، به‌طوری‌که هر اونس طلا روز گذشته در قیمت ۱۸۰۵‌دلار مورد‌معامله قرار گرفت و جایگاه خود را برای بار دیگر در بالای این سطح مهم تثبیت کرد.

با معکوس‌ شدن ارزش شاخص دلار و هموار‌شدن مسیر طلای جهانی برای رشد، باعث شد تا امید دوباره‌ای به سرمایه‌گذاران داده شود. علاوه‌بر این لازم به ذکر است که طلای جهانی در ماه گذشته با عملکرد منفی ۱/۹ درصدی مواجه بود. عده‌ای از فعالان معتقدند با بازگشت طلا به سطح حمایتی خود و افت ارزش دلار و حس جنگ‌طلبانه فدرال‌رزرو به همراه فشار‌های تورمی آمریکا، می‌تواند مسیر دشواری برای صعود این فلز با ارزش به‌شمار آید.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده