تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۳۷۳
کد خبر: ۲۴۷۷۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت طلا امروز شنبه ۱۶بهمن ۱۴۰۰

می متالز - قیمت اونس جهانی طلا امروز شنبه ۱۶بهمن‌ ماه ۱۸۰۸ دلار تعیین شد. قیمت طلا ۱۸ عیار نیز در بالاترین قیمت یک میلیون و ۲۰۹ هزار تومان ثبت شد.

به گزارش می‌متالز، قیمت اونس جهانی طلا امروز شنبه ۱۶بهمن‌ ماه ۱۴۰۰در بالاترین قیمت ۱۸۰۸ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۸۰۷ دلار ثبت شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار نیز در بالاترین قیمت یک میلیون و ۲۰۹ هزار تومان و در پایین‌ترین قیمت یک میلیون و ۱۸۴ هزار تومان ثبت شد.

قیمت طلا امروز شنبه ۱۶بهمن ۱۴۰۰

طلا در مسیر رشد هفتگی

روز جمعه اونس طلا در بازار جهانی روند صعودی را پیش گرفت و خود را در مسیر رشد هفتگی قرار داد. نزول شاخص دلار مهم‌ترین عامل فزاینده در بازار طلا بود. روز جمعه شاخص دلار بزرگ‌ترین افت هفتگی خود را از مارس۲۰۲۰ تجربه کرد.

بر این اساس تضعیف شاخص دلار آمریکا در کنار تداوم نگرانی‌ها درباره تورم بالا این کشور و همچنین تنش‌های ژئوپلیتیک بین آمریکا و روسیه بر سر اوکراین، به این فلز زرد گرانبها رونق بخشید.

به‌ طوری‌ که هر اونس از این فلز روز جمعه (تا ساعت ۱۹) به قیمت ۱۸۰۵دلار معامله شد و جایگاه خود را در بالای سطح ۱۸۰۰دلار حفظ کرد. تحلیلگران فنی بر این باور هستند که با اوج‌گیری تنش‌ها و فشار‌های تورمی احتمال اینکه حضور سرمایه‌گذاران در این سنگر امن رونق بیابد، بالا می‌رود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده