تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۰۳
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۴۸۷۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهامداران بخوانند/ ۶ خبر از وین برای بورسی‌ها

‌می‌متالز - شاخص کل بورس روز گذشته افت بیش از هشت هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۲۷۶ هزار واحد رسید. به گفته کارشناسان اخبار سیاسی و مذاکرات وین می‌تواند وضعیت بورس را تغییر را می‌دهد. امروز چه سیگنال‌هایی بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس روز گذشته افت بیش از هشت هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۲۷۶ هزار واحد رسید. کارشناسان می‌گویند که اخبار سیاسی و مذاکرات وین می‌تواند تاثیر مثبت روی معاملات بورسی بگذارد.

ستفانی لیختن اشتاین، خبرنگار حوزه سیاست خارجی در پیامی توییتری نوشت: «اینطور شنیده‌ام که احتمال دارد نشست رسمی کمیسیون مشترک برجام فردا در وین تشکیل شود.»

میخائیل اولیانوف در توئیتی نوشت: «اعضای برجام و آمریکا در غیاب ایران امشب برای ارزیابی آخرین وضعیت مذاکرات وین تشکیل جلسه دادند. همه ارزیابی‌ها مثبت بود و پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات حاصل شده است.»

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید: ما و همپیمانان آماده ادامه دیپلماسی بوده، اما همچنین آماده پاسخ یکپارچه و قاطعانه به روسیه هستیم. جهان باید آماده این باشد که روسیه دستاویزی برای حمله به اوکراین ایجاد کند. نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم روسیه چه زمانی به اوکراین حمله خواهد کرد و این ممکن است هر زمانی قبل یا بعد از المپیک روی دهد.

وانگ کان، نماینده چین در نهاد‌های بین‌المللی مستقر در وین می‌گوید: همه متفق القول هستند که به مرحله جمع بندی (نهایی) رسیده‌ایم به ویژه آن که همکاران ایرانی ما هم بسته نهایی خود را پیشنهاد داده‌اند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با لیز تراس همتای انگلیسی، درباره اهمیت حصول نتیجه‌ای موفق از مذاکرات وین هم گفتگو کرده‌اند.

احمد نادری، سفیر ایران در یونان درباره اینکه آیا انتظار می‌رود روابط ایران و آمریکا و مذاکرات ایران و آمریکا از سرگرفته شوند، توضیح می‌دهد: اطلاعاتی که از نتایج اخیر مذاکرات وین داریم، نشان می‌دهد که پیشرفت نسبتا خوبی انجام شده است. اگر دیگر طرفین، به ویژه آمریکا حسن نیت لازم را نشان داده و خواسته‌های اضافی را کنار بگذارند، مطمئنا امکانش خواهد بود که این مذاکرات به توافقی خوب منجر شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده