تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۱
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۴۹۲۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۲۸۰ واحدی شاخص بورس / حقیقی‌ها ۴۳۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند

‌می‌متالز - شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۳۰ بهمن‌ماه، با کاهش ۲۸۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، افت ۲۸۰ واحدی (۰.۰۲درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۲هزار واحدی قرار داد.
شاخص هم وزن نیز ۰.۰۶درصد افت کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۷۲۰میلیارد تومان رسید.

نماد‌های شبندر، شپنا و شتران بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


حقیقی‌ها امروز ۴۳۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «خودرو»، «فملی»، «وبملت»، «وتجارت»، «شتران»، «خساپا» و «خپارس» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «فزر»، «تجلی»، «توسن»، «فرابورس»، «کرمان»، «مدیریت» و «گدنا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «فزر» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وتجارت»، «وبملت» و «ونوین» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع مس ایران معادل ۵۹میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بانک تجارت با برتری ۲۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۹۰میلیارد تومان بود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده