تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۶
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۴۸۰۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۷۱ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۷۱هزار و ۷۹۳واحد افزایش، معادل ۵.۸درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۳۲ میلیارد و ۵۰۶ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۲۶ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۳۱۲ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۱۶.۹، ۲۰ و ۲۳ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۹۸۴ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۸۵ هزار و ۶۶ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۳.۳۹ درصد کاهش و ۱۶.۲۳ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۵ بهمن ماه با ۷۱ هزار و ۷۹۳ واحد افزایش، معادل ۵.۸۴ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزارو ۱۶۱ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۴ هزار و ۲۶۳ واحد افزایش، معادل ۴.۴۷ درصد رشد کرد و رقم ۳۳۳ هزار و ۱۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۶۸ هزار و ۱۸۹ واحد رشد به رقم ۹۹۹ هزار و ۸۲۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۶ هزار و ۳۱۵ واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۵۰۶ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۷.۳۲ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۴.۰۵ درصد رشد همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده