تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۳
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۲۸۱۱۷۱

۶۰۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به پروژه راه‌آهن کرمانشاه - خسروی تخصیص یافت

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه در سفر رییس جمهور به استان، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن کرمانشاه - خسروی تخصیص یافت، گفت: مرحله اول این پروژه به طول ۷۰ کیلومتر از ایستگاه کرمانشاه تا محدوده «خورخور» اسلام‌آباد غرب، هم اکنون در دست اجراست.

به گزارش می‌متالز، «منوچهر فخری» در نشست پیگیری طرح راه آهن کرمانشاه - خسروی در استانداری، افزود: راه‌آهن کرمانشاه - خسروی علاوه بر برخورداری از کارکرد مسافری، باید با دورنمای نقش آفرینی در تجارت و اقتصاد استان، اجرایی شود.

وی گفت: اجرای این پروژه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه است و طبق قرارداد اولیه قرار بود ۲ ساله به اتمام برسد، ولی با گذشت ۱۰ سال، اکنون از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت این پروژه، توضیح داد: این پروژه خطوط ریلی کشور را به عراق و سپس بندر لاذقیه و اروپا متصل می‌کند و یک طرح بسیار مهم مبادلاتی محسوب می‌شود.

فخری اضافه کرد: با توجه به موقعیت ممتاز تجاری مرز‌های رسمی خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین، این خط ریلی باید با اولویت تجاری و بازرگانی اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره اینکه پیمانکار پروژه فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: مراحل تجهیز کارگاه، تامین تجهیزات و مصالح نیز انجام گرفته و پس از سه سال رکود، این طرح دوباره فعال شده است.

وی همچنین تاکید کرد: پیمانکار پروژه ملزم است از نیرو‌های بومی منطقه استفاده کند تا به اشتغال جوانان استان کمک شود.

فخری در بخش دیگری از سخنانش از اتمام مراحل نهایی آماده سازی ریل کرمانشاه - ملایر در آینده نزدیک و افزایش سرعت قطار‌های این مسیر خبر داد و گفت: کار آماده سازی مسیر کرمانشاه - بیستون توسط شرکت زیرساخت به اتمام رسیده و بقیه مسیر نیز تا ماه آینده تحویل راه آهن می‌شود.

وی ادامه داد: با انجام اینکار، سرعت قطار کرمانشاه از ۶۰ کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ارتقا می‌یابد و زمان مسافرت ریلی به نحو محسوسی کاهش می‌یابد.

راه آهن کرمانشاه ۲۹ اسفند ۹۶ با حضور رئیس جمهور وقت افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده