تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۴۹۰۱۴
نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو خواستار شد

تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل راه آهن اسلام آباد غرب

می متالز - نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل راه آهن کرمانشاه به اسلام آبادغرب شد.

به گزارش می‌متالز، نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل راه آهن کرمانشاه به اسلام آبادغرب شد.

مجتبی بخشی پور در آیین افتتاح پروژه فروآلیاژ اسلام آباد غرب که امروز (۲۱بهمن) با حضور معاونین وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، از خدمات ۴۳ ساله انقلاب در حوزه‌های آب، راه، برق، گاز و ... یاد کرد و گفت: پیشرفت‌های حاصل شده در این بخش‌ها قابل مقایسه با سال‌های قبل از انقلاب نیست.

وی در ادامه بر لزوم استقبال از سرمایه‌گذاران در کشور تاکید کرد و گفت: امروز با توجه به شرایط اقتصادی که کشور دارد، جذب سرمایه‌گذار می‌تواند بسیار گره‌گشا باشد.

وی بر لزوم پای کار آمدن بخش خصوصی قوی و توانمند تاکید کرد و ادامه داد: قانون گذار هم حمایت‌های خوبی خصوصا برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در نظر گرفته است.

بخشی پور با اشاره به روش‌های متعددی که برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور وجود دارد، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همچنین سرمایه‌گذاری به روش BOT را از مهمترین آن‌ها برشمرد.

وی سپس به وضعیت اسلام آباد غرب اشاره کرد و از شهر اسلام آباد غرب به عنوان بیکارترین شهر کشور یاد کرد.

وی از وزارت اقتصاد و دارایی درخواست کرد پروژه‌های بزرگ بیشتری برای این شهرستان تعریف کند و ادامه داد: امروز پروژه‌های بزرگ و مهمی در این شهرستان اجرا شده که از جمله آن‌ها می‌توان به فروآلیاژ یا راه‌اندازی پاک مایه اشاره کرد که خوشبختانه عمده نیرو‌های این واحد‌ها بومی منطقه هستند.

وی از برخی شرکت‌ها از جمله «فاراب» هم انتقاد کرد که استفاده کمتری از نیروی بومی داشته اند و ۸۰ درصد نیرو‌های آن غیربومی بوده و افزود: از شرکت فروآلیاژ هم تقاضا داریم به پرداخت حق و حقوق کارگران بیشتر رسیدگی کند.

این نماینده مجلس از ظرفیت‌های اسلام آباد غرب هم یاد کرد که خصوصا در حوزه معادن ذخایر غنی دارد و می‌تواند گره گشا بخشی از مشکل بیکاری منطقه باشد.

بخشی پور از اقدامات خوبی که در زمینه راه‌های اسلام آباد غرب و دالاهو انجام شده هم یاد کرد و گفت: هزار میلیارد تومان مجوز قرارداد راه برای این دو شهرستان اخذ کرده ایم.

وی با اشاره به انتخاب پیمانکار برای این طرح‌های حوزه راه، افزود: تقاضا داریم وزارت اقتصاد و دارایی با تامین بخشی از این اعتبار هزار میلیارد تومانی از محل تبصره ۵۶ موافقت کند.

بخشی پور از پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصدی راه آهن کرمانشاه تا اسلام آبادغرب هم یاد کرد و ادامه داد: برای ۱۸ درصد باقی مانده نیز ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۵۶ تقاضا داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده