تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۵۱۴۳۵
سرویس خبر : انرژی
آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های پتروشیمی طرح تولیدی کریستال ملامین و متیل آمین/ افتتاح طرح بازیافت پساب صنعتی شرکت پتروشیمی شیراز

رئیس سازمان صمت استان فارس: با بهره برداری این طرح زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم فراهم می‌شود

‌می‌متالز - حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در رابطه با طرح توسعه این مجموعه و محصولات تولیدی آن، اظهار داشت: این پروژه با سرمایه‌گذاری ثابت ۵۵ هزار میلیارد ریال و محصولات تولیدی کریستال ملامین و متیل آمین کلنگ‌زنی شد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در رابطه با طرح توسعه این مجموعه و محصولات تولیدی آن، اظهار داشت: این پروژه با سرمایه‌گذاری ثابت ۵۵ هزار میلیارد ریال و محصولات تولیدی کریستال ملامین و متیل آمین در حالی کلنگ‌زنی می‌شود که با بهره‌برداری از آن علاوه بر افزایش ظرفیت قابل توجه در بخش تولید، زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم و در مجموع ۷۰۰ نفر برای جوانان عمدتا بومی در این شهرستان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صمت فارس در رابطه با اهمیت بکارگیری ظرفیت فاضلاب تصفیه شده شهری در فرآیند تولید این کارخانه، بیان داشت: استفاده از پسماند شهری پس از تسویه یکی از برنامه‌های جدی استان فارس برای تامین آب پایدار واحد‌های تولیدی است که پتروشیمی شیراز با توجه به ظرفیت‌ها و تعهداتی که نسبت به تولید و محیط زیست منطقه دارد این مهم را عملیاتی خواهد کرد.

استاندار فارس: در طراحی پروژه‌ها، مسائل زیست محیطی مدنظر باشد

استاندار فارس بیان اینکه باید نسبت به حفاظت از محیط زیست تعهد داشته باشیم اظهار داشت:در طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف به منظور کاهش آثار مخرب، محیط زیست را در نظر بگیریم.

محمد هادی ایمانیه در آیین کلنگ‌زنی پروژه‌های پتروشیمی در تولید محصولات جدید و افتتاحیه طرح بازیافت پساب صنعتی شرکت پتروشیمی شیراز و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه مشارکت در طرح اتصال ریلی این شرکت به شبکه راه‌آهن سراسری کشور افزود:مسئولیت‌های اجتماعی و بهره‌گیری از پساب تصفیه فاضلاب شهری مرودشت برای مصرف در این مجتمع پتروشیمی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی شیراز یکی از صنایع مهم استان فارس محسوب می‌شود، اظهار داشت: در موضوع اشتغال، صادرات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی در توسعه شهرستان و استان این مجموعه نقش‌آفرینی خود را به عنوان یکی از صنایع برتر فارس داشته است.

در این مراسم جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم که در پتروشیمی مرودشت فراهم شده است، امید می‌رود در این فرایند افزایش ظرفیت تولید، آمار اشتغال جوانان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به تغییر نگاه مردم شهرستان مرودشت که در همسایگی مجتمع پتروشیمی قرار دارند، گفت: در گذشته مردم فقط آلودگی‌های زیست محیطی را شاهد بودند، اما امروز شاهد آن هستیم که مدیریت مجموعه با بهره‌گیری از تکنولوژی نیز آلایندگی زیست‌محیطی را کاهش داده‌اند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده