تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۵:۵۲
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۲۹۷۰۸۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد:

تولید کنسانتره در معدن مس میدوک سه برابر خواهد شد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه تولید مجتمع مس شهربابک با تاکید بر عزم شرکت ملی مس ایران برای رشد تولید در سال جدید گفت: تولید کنسانتره در معدن مس میدوک شهربابک در آینده‌ای نزدیک به افزایش سه برابری خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، دکتر علی رستمی اظهار داشت: دو پروژه تولید کنسانتره در شهربابک با پیشرفت چشمگیری که داشته اند، ظرفیت تولید در معدن مس میدوک شهربابک را با افزایش سه برابری به ۴۵۰ هزار تن می‌رساند که این خبر بسیار خوبی برای شهرستان شهربابک است.

دکتر رستمی بیان داشت: موضوع شرکت مس فلز رنگین پس از فشار‌های مختلفی که روی کارگران و کادر مسوولین شهرستان و شرکت مس وارد کرده بود خوشبختانه به خوبی حل شد و پس از پیوستن این شرکت به مجموعه‌ی شرکت ملی صنایع مس ایران و تولید ۶۰ هزار تنی کنسانتره، به رشد تولید در شرکت ملی مس کمک شایانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس اظهار داشت: تامین تجهیزات اساسی معدن چاه فیروزه شامل سگ میل و بال میل از مشکلات جدی این معدن بود که با پیگیری‌ها و اخذ موافقت‌های لازم موفق شدیم این تجهیزات را تامین کنیم و این پروژه را حدود ۲۰ ماه جلو بیاندازیم.

وی با اشاره به این مطلب که دلیل اصلی تورم در ایران نرخ کالا‌های وارداتی است نه نقدینگی، گفت: شرکت ملی مس و مجتمع مس شهربابک باید توان لازم برای افزایش تولیدات داخلی با کمک شرکت‌های دانش بنیان و افزایش بهره وری و همچنین کاهش واردات را به کار بگیرد.

وی همدلی بین مدیران مس و مسوولین شهرستان را رمز پیشرفت و موفقیت مجتمع مس شهربابک دانست و از حمایت‌های مهندس رضا حسینی نماینده مردم شهربابک از خانواده بزرگ مس و همکاری در راه اندازی طرح‌های توسعه مجتمع مس شهربابک قدردانی کرد.

مهندس رضا حسینی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی بر لزوم همدلی بین مسوولین و پرهیز از نگاه‌های سیاسی در اجرای طرح‌های توسعه مجتمع مس شهربابک تاکید کرد.

وی با قدردانی از همکاری‌های صورت گرفته توسط مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نهایی شدن خرید مجموعه فلز رنگین و نگاه بلند وی در تعریف و پیشبرد پروژه‌های توسعه مجتمع مس شهربابک، بر لزوم همکاری و مشارکت جهت رفع معضل بیکاری در شهرستان تاکید کرد.

حضور مهندس رضا حسینی در مجتمع مس شهربابک با بازدید از پروژه‌های در دست اقدام این مجموعه همراه بود.

عناوین برگزیده