به گزارش میمتالز، وی گفت: بر این اساس در سالهای گذشته برای راه اندازی LRT و تراموا اقدامی نشد؛ چراکه نه به لحاظ فنی، نه اقتصادی و نه ترافیکی توجیهی نداشت. تشکری افزود: علاقه مندی شهردار تهران به راه اندازی LRT و ترامواست و برهمین اساس میخواهد که روی این دو موضوع کار کند و ما در بودجه سال ۱۴۰۲ تنها برای انجام مطالعات به شهرداری مجوز دادیم؛ اگر نتیجه این مطالعات مثبت بود باید آن را برای بررسی بیشتر و تخصصی به شورای شهر بیاورند. اگر در شورای شهر تصویب شد باید موضوع به شورای عالی ترافیک کشور برود و تنها در صورتی که در این دو مرجع تصویب شود، شهرداری مجاز به اجرای این مدهای جدید خواهد بود. شهردار تهران در سال گذشته اعلام کرد که مطالعه تراموا و LRT در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، چراکه برخی خطوط تهران کشش لازم برای ایجاد تراموا را دارد. خط مطالعاتی شهرداری برای راه اندازی تراموا یک مسیر ۱۸ کیلومتری حدفاصل میدان آزادی تا ترمینال شرق است و مطالعات احداث LRT برای رینگ شمال تهران نیز در حال انجام است.
منبع: دنیای اقتصاد