تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۳۹
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۹۷۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در پانزدهمین همایش مهندسی اصفهان تاکید شد

فرصت سه ماهه بنگاههای اقتصادی جهت اعلام نیازهای پژوهشی و فناورانه خود در سامانه تاپ

می متالز - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در پانزدهمین همایش مهندسی اصفهان از فرصت سه ماهه بنگاههای اقتصادی جهت اعلام نیازهای پژوهشی و فناورانه خود در سامانه تاپ خبر داد.
فرصت سه ماهه بنگاههای اقتصادی جهت اعلام نیازهای پژوهشی و فناورانه خود در سامانه تاپ

به گزارش می متالز، قبادبان در این همایش با اشاره به افزایش جمعیت دانش آموختگان مهندسی کشور گفت: نبود نیاز سنجی مناسب برای رشته ها بویژه در حوزه صنعت موجب افزایش بیکاری در رشته های مهندسی شده است.

وی تصریح کرد: طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در طی یک سال و نیم گذشته تدوین و در ابعاد مختلف پژوهشی برای ارتباط صنعت و دانشگاه کاملا عملیاتی شده است و لذا وظیفه همگان است که از این طرح تحول آفرین حمایت نمایند.
قبادیان افزود: امروزه در میدان رقابت، صنایع و بنگاه های اقتصادی می توانند عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشند که محصولات استاندارد و با قیمت مناسب عرضه نمایند که این مهم در سایه تحقیق و توسعه به ثمر می نشیند.
برات قبادیان افزود: با آغاز به کار سامانه طرح تاپ که با هدف ثبت نام بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری و نیز ثبت نیازهای پژوهشی و فناورانه آنها راه اندازی شده است در گام نخست به بنگاههای صنعتی و اقتصادی سه ماه فرصت داده شده، تا نیاز خود را در سامانه الکترونیکی طرح به نشانی www.iranetop.ir ثبت نمایند.
وی در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه گفت : ما در حالی سومین رتبه دانش آموختگان مهندسی را در دنیا داریم که از این ظرفیت در جهت رفع مشکلات کشور به خوبی استفاده نمی کنیم. فلذا این طرح که در اختیار جامعه مهندسی کشور قرار گرفته فرصت مناسبی را فراهم کرده تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه به خوبی انجام گیرد.
گفتنی است در پانزدهمین کنفرانس ملی روز مهندسی حدود ۷۰۰ نفر از دانش آموختگان در رشته های مهندسی در سالن همایش های سیتی سنتر اصفهان شرکت داشتند.

عناوین برگزیده