تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۳۹۶
کد خبر: ۲۹۸۱۰۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ذخایر عظیم مس در دلفان لرستان کشف شد

‌می‌متالز - نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع گسترده‌ای از مواد معدنی و فلز مس به مساحت ۲ هزار هکتار در منطقه محروم دلفان کشف شد.

به گزارش می‌متالز، یحیی ابراهیمی اظهار کرد: پس از پیگیری‌های گسترده از وزارت صمت و تاکیدات بسیار بر ضرورت بررسی، اکتشاف منابع زیرزمینی فلزات و مواد معدنی جهت ایجاد اشتغال و توسعه در مناطق محروم دلفان و سلسله، منابع گسترده‌ای از مواد معدنی و فلزات در این مناطق کشف شد.

وی افزود: در یک مورد از این کشفیات، منابع عظیم مس به مساحت ۲ هزار هکتار در منطقه محروم دلفان کشف شد که این موضوع می‌تواند دلفان محروم و لرستان را متحول کند و ارزش افزوده بسیار خوبی برای کشور داشته باشد.

ابراهیمی بیان کرد: معادن مس با ۲۰۰ گرم مس خالص از ۱۰۰ کیلوگرم سنگ توجیه اقتصادی دارند، این درحالی است که در این محدوده از ۱۰۰ کیلوگرم سنگ، یک تا ۲ کیلوگرم مس خالص وجود دارد.

وی عنوان کرد: درحال حاضر مذاکره برای حضور وزارت صمت، دولت و شرکت‌های خصوصی جهت ایجاد معادن و کارخانه‌های فرآوری برای توسعه، تحول و اشتغال در منطقه آغاز شده است و امید می‌رود با تصمیمات و فعالیت‌های درست گام مثبتی برای رونق این استان برداشته شود.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال شرقی لرستان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

عناوین برگزیده