تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۳۶۳
کد خبر: ۲۹۸۹۵
سرویس خبر : زمین شناسی
امضای توافق‌نامه همکاری سه جانبه؛

ایران و بلاروس در جستجوی راه‌های گسترش مناسبات زمین‌شناسی

می‌متالز - توافق‌نامه سه جانبه همکاری میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، پژوهشکده علوم‌زمین و مرکز تحقیقات زمین‌شناسی بلاروس به امضا رسید.
ایران و بلاروس در جستجوی راه‌های گسترش مناسبات زمین‌شناسی

به گزارش می‌متالز، در ادامه سفر دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر و سرپرست این سازمان به بلاروس، توافق‌نامه سه جانبه همکاری میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، پژوهشکده علوم‌زمین و مرکز تحقیقات زمین‌شناسی بلاروس به‌منظور توسعه مناسبات علمی و فنی در زمینه‌های زمین‌شناسی، اکتشاف و آموزش و تربیت نیروی انسانی در ۶ بند به امضا رسید.

بر اساس این گزارش، این توافق‌نامه که به امضای  آقای والنتین یاسکف مرکز تحقیقات زمین‌شناسی بلاروس و علیرضا شهیدی سرپرست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور رسیده است، دارای اعتبار ۳ ساله بوده و مقرر شد برنامه‌های پیشنهادی هر دو طرف به‌منظور نهایی شدن و به اجرا درآمدن مواد آن حداکثر در ۳ ماه تهیه و در اختیار کارگروه‌های تخصصی هر دو کشور قرار گیرد.

در این بازدید که دکتر حمید نظری معاون پژوهشی پژوهشکده علوم‌زمین و سرپرست روابط بین‌الملل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و همچنین آقای علیرضا سیحون رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، دکتر علیرضا شهیدی را همراهی می‌کنند؛ از بخش‌های زمین‌شناسی و آزمایشگاه‌های شیمی واقع در مرکز تحقیقات زمین‌شناسی بلاروس بازدید به عمل آمد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد