تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۷
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۹۹۰۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس:

رشد مطلوبی در حوزه صنعت اتفاق افتاده است/ آمادگی مجلس برای رفع موانع موجود در مسیر تولید

‌می‌متالز - نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی رئیس جمهور و وزیر صمت، در حوزه صنعت و شاخص‌های مختلف آن رشد مطلوبی اتفاق افتاده است.

به گزارش می‌متالز، «یحیی ابراهیمی» نماینده مردم نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ضمن بیان مطلب فوق گفت: واقعیت امر این است، یکی از وزارت‌خانه‌ای که می‌تواند در عملی شدن شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام «مهار تورم و رشد تولید» مزین شده، نقش به‌سزایی داشته باشد، وزارت صمت است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته و براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی رئیس جمهور و وزیر صمت، در حوزه صنعت و شاخص‌های مختلف آن رشد خوبی داشته‌ایم، افزود: در زمینه افزایش هرچه بیشتر در بخش تولید، می‌بایست اعتماد مردم را بیش از گذشته جلب کنیم تا به‌جای سرمایه‌گذاری روی خرید طلا، مسکن، زمین و ...، سرمایه‌شان را در مسیر افزایش تولید محصولات داخلی هزینه کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه یادآور شد: وزیر صمت سال گذشته پروژه استیل کورد را با حجم تولید هزار میلیارد تومان در سال، در شهرستان سلسله راه‌اندازی کرد که می‌تواند در تولید استیل کورد و اشتغال‌زایی نقش موثری در این شهرستان دارد.

وی در این خصوص اضافه کرد: اگر در مسیر تولید، سرمایه‌گذاری مناسب صورت گرفته و بحث صادرات غیر نفتی را به‌شکل جدی پیگیری کنیم، می‌توان ضمن کنترل نقدینگی و کاهش تورم، بحث مشکل اشتغال‌زایی جوانان کشور را هم برطرف کرد.

ابراهیمی با اینکه در این زمینه همه‌ی ارکان نظام، شامل مجلس، دولت و بخش‌های خصوصی می‌بایست در این مسیر به بهترین شکل حرکت کنند، خاطرنشان کرد: مجلس این آمادگی را دارد که موانع موجود در مسیر تولید را برطرف کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته و در تبصره ۱۸، بودجه بسیار خوبی برای بحث اشتغال در نظر گرفته شد که می‌بایست در زمینه تولید سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت، اما متاسفانه یک ریال آنهم تخصیص پیدا نکرد، ادامه داد: امیدواریم امسال که بار دیگر در تبصره ۱۸، بودجه مناسبی برای سرمایه در گردش و حل مشکلات کارگاه‌هایی که به شکل نیمه تمام بوده و یا می‌بایست راه‌اندازی شود، درنظر گرفته شده است، تخصیص یابد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس همچنین گفت: این بودجه و اعتبار می‌تواند نقش اساسی در بحث افزایش تولید در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و ... و نگاه به صادرات محوری و ارزآوری داشته باشد و در نهایت مشکلات کشور در این حوزه‌ها را برطرف خواهد کرد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده