تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۹۹۵۴۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در نامه‌ای به مدیران عامل خودروسازی‌ها تاکید شد؛

نمایندگی‌ها از فروش خودرو خارج از ضوابط خودداری کنند

‌می‌متالز - رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به مدیران عامل خودروسازی‌ها اعلام کرد که نمایندگی‌های فروش این خودروسازان در سراسر کشور از هر گونه فروش خودرو خارج از ضوابط ابلاغی خودداری کنند.

به گزارش می‌متالز، «حسین فرهیدزاده» رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به مدیران شرکت‌های خودروسازی تأکید کرده که برای مدیریت بازار به تمام نمایندگی‌های فروش سراسر کشور ابلاغ شود از هرگونه فروش خودرو خارج از ضوابط ابلاغی به ویژه فروش خودرو‌های صفر کیلومتر اشخاص به صورت تعهدی امانی و ... خودداری کنند.

در این نامه آمده است: مدیران عامل شرکت ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو، بهمن موتور، فردا موتور، آرین پارس موتور، مکس موتور، ایران خودرو دیزل، صنایع خودروسازی ایلیا، سایپا دیزل، آریا اورست ماشین، سروش دیزل مبنا، بهمن دیزل، سیبا موتور؛ با توجه به نوسانات اخیر در بازار خودرو و افزایش قمیت حاشیه بازار نسبت به قیمت درب کارخانه و اقدمات برخی افراد سودجو در سطح بازار با هدف بهره‌برداری از التهابات ایجاد شده، مقتضی است به منظور مدیریت بازار به همه نمایندگی فروش سراسر آن شرکت ابلاغ شود، از هر گونه فروش خودرو خارج از ضوابط ابلاغی به ویژه فروش صفر کیلومتر اشخاص به صورت تعهدی، امانی و ... خودداری کنند.

در ادامه این نامه آمده است: بدیهی است در صورت مشاهده دخالت نمایندگی‌های رسمی فروش آن شرکت در موضوع قیمت‌سازی با هدف ایجاد بازار‌هایی کاذب در خرید و فروش خودرو و بهره‌برداری از آن، مراتب توسط همکاران ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و بازرسان این سازمان بررسی و برخورد قانونی لازم معمول خواهد شد؛ همچنین تأکید می‌شود همه مسئولیت‌ها و عواقب ناشی از اقدامات نمایندگی‌ها در این خصوص متوجه شرکت اصلی خواهد بود.

در بخش پایانی این نامه آمده است: با توجه به مراتب به شرح فوق مستدعی است دستور فرمایید در اسرع وقت اطلاع‌رسانی لازم به تمام نمایندگی‌ها صورت گرفته و تصویری از ابلاغیه‌های صادره به این سازمان منعکس شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده