تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۰۸
بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۳۰۰۰۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مراحل ثبت‌نام برای دریافت سهام ۱.۵ میلیون تومانی متولدین ۱۴۰۱ اعلام شد

‌می‌متالز - پیرو آغاز ثبت نام دریافت سهام ۱.۵ میلیون تومانی برای متولدین سه ماه نخست سال ۱۴۰۱، مراحل جهت اقدام والدین اعلام شد.

به گزارش می‌متالز، طبق ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف است برای هر فرزند متولد سال ۱۴۰۰، مبلغ یک میلیون تومان تا سقف سالانه هزار میلیارد تومان صرفاً جهت خرید واحد‌های صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد. این رقم سال ۱۴۰۱ برای هر فرزند متولد شده ۱.۵ میلیون تومان تعیین شد. برای سال‌های بعد نیز به مدت ۷ سال در قانون بودجه باید ارقام تعیین و تامین اعتبار شود.

بر اساس این گزارش، سرپرست مجاز است صرفاً نسبت به جابجایی بین واحد‌های صندوق‌های سرمایه گذاری موضوع این ماده اقدام کند. خارج کردن منابع مالی ناشی از فروش واحد‌های صندوق‌های سرمایه گذاری صرفاً پس از ازدواج یا در صورت عدم ازدواج پس از بیست و چهار سالگی مجاز است.

از امروز ثبت‌نام برای نوزادان سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است. مراحل ثبت‌نام والدین متولدین ۱۴۰۱ به ترتیب شامل ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir، ورود از طریق شماره همراه والدین فرزند و دریافت کد یکبار مصرف، مشاهده بخش داشبورد و ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری، مشاهده اطلاعات فرزندان متولد ۱۴۰۱، انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد، ارسال اطلاعات و نمایش اطلاعات فرزند، انتخاب بانک عامل و سه مورد از صندوق‌های سهام، مشاهده پیام ثبت موفق و انتظار برای تأیید است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده