تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۴
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۰۰۶۱۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

افزایش قیمت کارخانه جک j۴ / سیگنال افزایش قیمت بازاری خودرو؟

‌می‌متالز - شرکت کرمان موتور به عنوان مونتاژ کار خودروی جک j۴، قیمت جدید محصولات خود را منتشر کرد. طبق قیمت‌های جدید، جک j۴ آپشنال افزایش قیمت ۲۰۰ میلیونی را تجربه کرد.

به گزارش می‌متالز، همه شرکت‌های خودروسازی در سال جدید افزایش قیمت‌را تجربه کرده‌اند. شرکت کرمان موتور نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این شرکت در تاریخ ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ لیست جدید قیمت محصولات خود را اعلام کرد که طبق این لیست، همه محصولات کرمان موتور افزایش قیمت شدیدی را تجربه کردند. قیمت‌های جدید و میزان افزایش قیمت نسبت به قبل به شرح زیر است.‌

افزایش قیمت کارخانه جک j۴ / سیگنال افزایش قیمت بازاری خودرو؟

می‌بینیم که خودروی جک j۴ آپشنال که پایین‌ترین مدل از محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود، افزایش قیمت ۲۰۰ میلیونی را تجربه کرده که واقعا زیاد است.

خوش‌بختانه افزایش قیمت درب کارخانه محصولات، در این بازه ۱۰ روزه تاثیری بر افزایش قیمت بازاری جک J۴ آپشنال نذاشته و این خودرو کاهش قیمت را نیز تجربه کرده. امید است با افزایش عرضه کرمان موتور، ثبات قیمتی خودرو‌ها حفظ شود.

افزایش قیمت کارخانه جک j۴ / سیگنال افزایش قیمت بازاری خودرو؟

موج جدید گرانی خودرو در راه است؟

این افزایش قیمت خودرو‌ها در کارخانه به‌همراه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت و نوسان‌های ارزی، می‌تواند سیگنال جدیدی برای افزایش قیمت به بازار خودرو بدهد.

اما با این حال خودروسازان داخلی قول افزایش تیراژ و عرضه پیوسته خودرو به بازار را داده و اعلام کردند جلوی افزایش قیمت خودرو از سمت کمبود عرضه را خواهند گرفت.

بررسی اجمالی جک j۴ آپشنال

جک J۴ از همان موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ استفاده می‌کند که قبلا آن را روی جک J۵ می‌دیدیم. این سدان از یک گیربکس اقتصادی CVT استفاده می‌کند که باعث می‌شود تعویض دنده‌ها به‌آرامی، اما با تاخیر انجام پذیرد.

در سری قدیمی، ترمز چرخ‌های عقب J۴ از نوع کاسه‌ای بود که در مدل جدید با ترمز‌های دیسکی جایگزین شد. همچنین وجود سیستم کنترل پایداری یا ESP در مدل‌های جدید امنیت رانندگی را بیش از پیش کرده است.

خودروی J۴ انتخاب آن دسته از افرادی است که شتاب و قدرت موتور چندان برایشان اهمیت نداشته و تنها به دنبال خودرویی می‌گردند که از سواری قابل قبولی برخوردار باشد. همچنین قیمت آن نسبت به رقبا بالا نبوده و آپشن‌های متعددی نسبت به ایرانی‌های بازار داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده